جراحی بینی گوشتی در کرج به همراه فیلم و نمونه کار

 بینی برخی از افراد ، گوشتی بوده و زیبایی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد ، این افراد به دنبال راهی برای برطرف کردن ایرادات موجود در بینی خود هستند ؛ تنها راه برای اصلاح مشکلات این نوع از بینی ها ، انجام جراحی می باشد. جراحی بینی گوشتی ، یکی از انواع جراحی های زیبایی می باشد که امروزه طرفداران بسیار زیادی را در سرتاسر جهان به خود اختصاص داده است در صورتی که بینی شما گوشتی می باشد و قصد انجام جراحی بینی در کرج را دارید به دکتر سیما ندافی مراجعه نمایید

 

جراحی بینی گوشتی - دکتر سیما ندافی

 

ویژگی های بینی گوشتی

یکی از سوالاتی که ذهن افراد را به خود مشغول می نماید ، این است که بینی گوشتی چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟ باید بگوییم که دو عامل میزان ضخامت پوست و میزان ضخامت غضروف های بینی ، تعیین کننده نوع بینی هستند. با توجه به این دو عامل ، بینی ها را به دو نوع گوشتی و استخوانی تقسیم می نمایند. میزان ضخامت پوست در بینی های گوشتی ، زیاد بوده و استخوان ها و غضروف های آن از استحکام کمی برخوردار هستند. بهترین جراح بینی در کرج برای به انجام رساندن جراحی بینی گوشتی ، مشخصات مذکور را در نظر می گیرد.

 

جراحی بینی گوشتی - دکتر ندافی

 

جراحی بینی گوشتی با لیزر در شهر کرج

چنانچه در رابطه با جراحی زیبایی بینی گوشتی در گوگل جستجو نمایید ، با عباراتی همچون جراحی بینی گوشتی در خانه ، به کمک دستگاه کوچک کننده بینی یا با کمک لیزر و غیره مواجه می شوید. هیچ کدام از روش های ذکر شده ، برای از بین بردن نواقص موجود در بینی گوشتی ، موثر نبوده و تنها راه برای کوچک کردن و فرم دادن به بینی گوشتی ، عمل بینی گوشتی می باشد.

نحوه انجام جراحی بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی ، تحت بیهوشی انجام می گیرد ، پس از بیهوش شدن بیمار ، جراح برش هایی را در داخل بینی و بر روی کلوملا ایجاد کرده و اقدام به رفع ایرادات بینی می کند. در گذشته ، تنها کاری که پزشک می توانست بر روی بینی های گوشتی انجام دهد ، کاهش اندازه بینی بود که در بیشتر موارد نیز ، بینی به فرم اولیه خود باز می گشت. ولی امروزه ، با پیشرفت علم پزشکی و استفاده از تکنیک های نوین ؛ همچون گرافت گذاری ، می توان برای انجام جراحی بینی گوشتی ، غضروف های بینی را تقویت نموده و مشکلات و نواقص آن را رفع نمود. مهم ترین نکته در موفقیت آمیز بودن عمل این نوع از بینی ، انتخاب دکتر سیما ندافی ، بهترین جراح بینی گوشتی در کرج می باشد ، بنابراین تحقیقات لازم را برای انتخاب پزشک خود انجام دهید.

 

جراحی بینی گوشتی - دکتر ندافی

 

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی

بینی های گوشتی در مقایسه با بینی های استخوانی ، از پوست ضخیم تری برخوردارند. غصروف بینی های گوشتی از بینی های استخوانی ، ضعیف تر است. از دیگر تفاوت های بینی گوشتی و استخوانی ، می توان به دوران نقاهت هر یک پس از جراحی اشاره نمود ، چرا که عموما میزان تورم و کبودی و همچنین دوران بهبودی بعد از جراحی بینی گوشتی از بینی های استخوانی بیشتر است.

 

جراحی بینی گوشتی - دکتر ندافی

 

آیا بینی های گوشتی برگشت پذیر هستند ؟

معمولا ، شاهد این امر هستیم که افرادی که از بینی های گوشتی برخوردارند ، از این مسئله نگران هستند که پس از عمل ، بینی شان به حالت اولیه بازگردد یا دچار افتادگی نوک بینی شوند. برای پاسخ به این سوال ، به نحوه عمل کردن بینی های گوشتی در گذشته اشاره ای می نماییم. جراحی بینی گوشتی در کرج ، در گذشته روند کاهشی داشت به این نحو که طی جراحی ، حجم بینی کاهش داده می شد و به عبارتی جراحی این نوع از بینی ها کاهنده بود ، لذا پس از عمل ، احتمال بازگشت بینی و بروز افتادگی در نوک بینی امری اجتناب ناپذیر بود. امروزه ، به رغم استفاده از تکنیک های نوین در عمل بینی گوشتی و به کمک تقویت غضروف و گرافت گذاری این معضل مرتفع گردیده و دیگر شاهد برگشت پذیری بینی های گوشتی پس از عمل ، نمی باشیم.

نمونه کار عمل بینی گوشتی توسط دکتر سیما ندافی

 

نکات ضروری در رابطه با جراحی بینی گوشتی

افرادی که دارای بینی گوشتی هستند ، باید از نتیجه جراحی زیبایی بینی گوشتی در کرج انتظار واقع بینانه و منطقی داشته باشند ، چرا که به دلیل ویژگی هایی که این بینی ها دارند ، نمی توان آن ها را خیلی کوچک یا ظریف کرد. غالبا می بینیم افرادی که دارای بینی گوشتی هستند ، از اسکلت درشتی در صورت خود برخوردارند و اجزای چهره آن ها معمولا درشت است ، لذا با ایجاد اصلاحات لازم و بهبود نسبی در ظاهر این نوع از بینی ها ، می توان تا حدود زیادی فرم متناسبی به چهره این دسته از افراد بخشید.

تاثیر ضخامت پوست در عمل بینی گوشتی

پوست ضخیم در بینی دارای طیف وسیعی است که متفاضی توسط جراح از جنس پوست بینی خود اگاهی پیدا خواهد کرد . می توان گفت بارزترین مشخصه بینی های گوشتی ، ضخامت بالا پوست بینی می باشد که البته می تواند دوره نقاهت را برای فرد تا حدودی چالش برانگیز کند. یکی از تاثیرات آن بر روی بینی بعد از عمل ، ورم نسبتا زیادی است که به سبب آن بر روی بینی نمود پیدا می کند. البته دکتر بینی با ارائه راهکارهایی ، به فرد کمک می کند تا بدون مشکل به رفع ورم بپردازد. یکی از این راهکارها چسب بینی است. معمولا افراد بعد از جراحی بینی گوشتی به مدت بیشتری از چسب بینی استفاده می کنند ؛ به این خاطر که بینی گوشتی بیش از بینی استخوانی متورم شده و برای قرار گرفتن پوست و چسبندگی کافی به بدن جدیدش بعد از جراحی و بهبودی به زمان بیشتری نیاز دارد. زدن چسب کمک می کند تا این روند سریع تر به پایان رسد. البته راه دیگری هم وجود دارد که تزریق داروی کورتون است. کورتون در شرایطی که ورم بسیار شدت یافته و به گونه ای از حالت طبیعی خارج شده باشد ، به صلاح دید جراح برای فرد تزریق می گردد تا به کاهش ورم کمک کند.

یکی دیگر از چالش هایی که ضخامت بالای پوست ممکن است برای بینی های گوشتی ، بعد از عمل ایجاد کند ، احتمال تشکیل اسکار است. هر چه پوست ضخیم تر باشد ، احتمال اینکه بعد از عمل اسکار تشکیل شود نیز بالا می رود. منتها این امر در صورتی که جراحی بینی گوشتی به روش تخصصی رینوپلاستی به خصوص به روش بسته و با پیوند و کاشت غضروف و در دست های جراح متبحر و توسط دکتر سیما ندافی به انجام رسد ، همچنین مراقبت های آموزش داده شده از سوی ایشان به درستی رعایت شوند ، این ریسک به حداقل می رسد. شایان ذکر است که تزریق کورتون در جلوگیری از تشکیل اسکار نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

 

جراحی بینی گوشتی - دکتر سیما ندافی

 

می توان بینی گوشتی را به صورت فانتزی و نیمه فانتزی عمل کرد ؟

ساختار طبیعی بینی های گوشتی از بافت های غضروفی ضعیف و با استحکام پایین تشکیل شده است. طی عمل ، پزشک تا جایی که ساختمان بینی اجازه دهد ، با استفاده از گرافت های پیوندی به تقویت آن می پردازد. بدین نحو بهتر است عمل فانتزی و نیمه فانتزی برای بینی های گوشتی انجام نشود. زیرا تمرکز جراح در عمل بینی گوشتی مستحکم نمودن ساختار است حال آن که در مدل های فانتزی و نیمه فانتزی باید تغییرات زیادی بر روی بینی اعمال شود. می توانیم بگوییم جراحی طبیعی بینی گوشتی بهترین نتیجه را حاصل می کند. اما این را هم بدانید که ضخامت پوست برای تمام بینی های گوشتی یکسان نبوده و حتی استحکام ساختارهای بینی های گوشتی ممکن است با هم متفاوت باشد. پس بهتر است برای انتخاب بهترین مدل به جراح مراجعه نمایید ، توسط ایشان معاینه شوید و خواسته های خود را از انجام جراحی بینی گوشتی بیان کنید تا ایشان بتواند بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهد. تمام بینی های گوشتی قابلیت جراحی ندارند و نکته مهم و قابل ذکر و شایان توجه این است که کوچک شدن بینی گوشتی و شامل گرفتن نوک آن به قدرت جمع شدن پوست ضخیم بینی و جنس آن بستگی دارد.

 

 

در جراحی بینی گوشتی بینی دچار افتادگی می شود؟

شاید این سوال نیز از نگرانی های شما باشد. برخی باور دارند بعد از این عمل ، نوک بینی افتاده می شود ، اما باید در نظر داشت این اتفاق زمانی رخ می دهد که این پروسیجر توسط یک جراح خوب به انجام نرسیده باشد و اقدامات ضروری به منظور افزایش استحکام ساختار بینی صورت نگرفته باشد. در نتیجه در پایان کار این عضو نمی تواند فرم جدید بینی را حفظ کند و افتادگی رخ خواهد داد. در جراحی بینی گوشتی اولا ضخامت پوست و ثانیا ضعف اسکلت غضروفی نقش مهمی در پهن و گرد نشان دادن نوک بینی دارند. برای اصلاح این موارد با استفاده از تکنیک کاشت غضروف اسکلت نوک بینی تقویت می شود و با استناد بر تجربه و علم کافی جراح سایز و اندازه غضروف اسکلت نوک بینی تا جایی کوچک و کوتاه می گردد که پوست ضخیم بینی در هنگام کاهش تورم و جمع شدن بتواند خود را به بدن جدید برساند و منجر به افتادگی نوک بینی نشود. 

علت بروز ورم در عمل بینی گوشتی

به علت برش های ایجاد شده و روند دستکاری در طی جراحی ، بلافاصله پس از اتمام پروسه با تجمع مایع زیر پوست تورم بروز می نماید که در روزهای اول بعد از انجام جراحی در بینی گوشتی این تورم بسیار قابل توجه بوده ولی به مرور زمان کاهش می یابد. روند تورم در بینی گوشتی نسبت به بینی استخوانی با پوست نازک بسیار بیشتر می باشد. 

دلیل این موضوع ، ضخامت پوست ، ضعیف بودن بافت ها و همچنین مقدار تغییراتی است که روی این مدل از بینی ها صورت می گیرد. توجه داشته باشید که در جراحی بینی گوشتی برای برطرف کردن ناهنجاری ها ، امکان دارد حتی از گرافت های پیوندی نیز استفاده شود ، به همین دلیل در دوره نقاهت ورم بیشتری را تجربه خواهید کرد.

البته در نظر داشته باشید هر فرد نسبت به دیگری واکنش متفاوتی به این پروسیجر خواهد داشت ، بنابراین نباید انتظار داشت که تمامی بیماران با حجم یکسانی از تورم رو به رو شوند. در برخی متقاضیان حتی با کوچکترین تغییر ، این عارضه به شکل شدیدی خود را نشان می دهد.

 

 

آیا بعد از عمل بینی گوشتی حتما باید کورتون تزریق شود؟

کورتون دارویی است از خانواده کورتیکواستروئید که به منظور کم کردن تورم بینی بعد از جراحی ، از بین بردن و پیشگیری از بروز اسکار مورد استفاده قرار می گیرد. اکثر افرادی که از تزریق این دارو بهره می گیرند ؛ بینی های گوشتی دارند اما این موضوع دال بر این نیست که تمامی افراد با این ویژگی ها ملزم به تزریق کورتون باشند. در شرایط کلی ، زمانی که ورم بیش از حد معمول باشد و یا با گذشت زمان طولانی برطرف نشود ؛ می توان کورتون تزریق کرد. اما باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که تزریق کردن این دارو باید به تشخیص و صلاحدید پزشک شما باشد و هیچکس نمی تواند به صورت خودسرانه آن را تزریق نماید.

اولین آمپول کورتون که به بینی تزریق می شود ، یک تا دو ماه بعد از انجام جراحی بینی گوشتی در کرج است و اگر لازم بود ، می توان شش هفته بعد نیز آن را تکرار کرد. اخیرا در مقالات به امکان تزریق هر چهار هفته هم اشاره شده است. در نظر داشته باشید همانطور که گفته شد نباید این دارو را بدون تجویز پزشک تزریق نمود و همچنین غلظت آن نیز رقیق و با صلاحدید جراح تعیین می گردد. از عوارض بالا بودن غلظت آن می توان تغییر رنگ پوست و نازک شدن آن و ایجاد اسکار و بدشکلی پوست اشاره کرد که اصلاح این عارضه ها کار بسیار دشواری است.

به صورت کلی ، تزریق کورتون بعد از عمل بینی گوشتی به افرادی توصیه می گردد که روند کاهش ورم آن ها بسیار کند است و با گذشت زمان کاهش تورم پوست قابل قبول نباشد و پیشرفتی حاصل نکند پس برای جلوگیری از باقی ماندن پوست در جای نامناسب تزریق می گردد. همچنین آن دسته از بیمارانی که جراحی ترمیمی انجام داده اند و یا پوست ضخیم و چربی زیادی دارند نیز می توانند از این درمان بهره بگیرند. فراموش نکنید که تزریق کورتون در بینی یک چاقوی دو لبه است و اگر درست و به جا تصمیم گیری نشود می ‌تواند با عوارضی همراه گردد.

جراحی بینی گوشتی بدون بیهوشی امکان پذیر است؟

بله! ولی قواعد خاص خودش را دارد. گاهی خود بیمار ترجیح می دهد تحت بیهوشی عمومی قرار نگیرد. این تصمیم در مواردی به علت ترس و در مواردی به علت ابتلا به بیماری های خاص گرفته می شود. در چنین شرایطی ، حین عمل بینی گوشتی هم از بی حسی موضعی استفاده خواهد شد تا از بروز درد و ناراحتی موضعی جلوگیری شود و هم در طول این پروسه داروی آرامبخش به صورت درون وریدی تزریق می شود تا بیمار در حین انجام جراحی دچار استرس نشود. پس به علت تزریق داروی آرام بخش قطعا حضور متخصص بیهوشی بالای سر بیمار و وجود شرایط امن و استریل برای جراحی الزامی است.

این رویکرد یعنی جراحی بینی گوشتی تحت بیحسی در هر بینی قابل استفاده نمیباشد و فقط در مواردی قابل اجراست که بینی مربوطه فقط دارای مشکلات کوچکی باشد که صرف بریدن و دوختن و تغییر چرخش دادن غضروف برای اصلاح شکل نوک بینی و پره ها و کوچک کردن آنها کافی باشد. یعنی در اصل فقط یک تیپ پلاستی کوچک نیاز داشته باشد. چنانچه بینی گوشتی برای شکل دهی و اصلاح غیر قرینگی ها نیاز به کاشت غضروف داشته باشد و یا پایین بودن پشت بینی یا فرو رفته بودن زاویه بینی با پیشانی ضرورت اصلاح با کاشت غضروف در پشت بینی را داشته باشد اصلا جراحی تحت بی حسی توصیه نمی شود. پس بهترین راه این است که طبق دستور و توصیه جراح خود پیش بروید و انتخاب ایشان بر اساس مشکلات این عضو روش اصلاح را تعیین مینماید.

لازم به ذکر است که هماتوم و خونریزی و سایر علایم جراحی بینی گوشتی در روش بیحسی هم وجود دارد و فقط چنانچه متخصص بیهوشی در هنگام تزریق داروی آرام بخش بالای سر بیمار با تجهیزات کافی حضور نداشته باشد قطعا عوارض جبران ناپذیری برای بیمار به همراه خواهد داشت.

ثبت نام
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

دکتر سیما ندافی

اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چاپ صفحه