جراحی بینی در کرج ✔️همراه با فیلم و عکس

امروزه افراد بسیار زیادی به منظور تغییر در شکل ظاهری بینی خود یا رفع اختلالات موجود در عملکرد بینی ، اقدام به انجام جراحی بینی در کرج می کنند. عمل بینی با دو هدف درمانی و زیبایی انجام می شود که در جراحی زیبایی بینی ، جراح بینی با به کارگیری تبحر، تخصص و تجربه خود، نواقص موجود در ظاهر بینی را با حفظ عملکرد طبیعی آن برطرف می کند. جهت مشاوره و انجام عمل زیبایی بینی در شهر کرج می توانید به  دکتر سیما ندافی مراجعه نمایید.

 

 

  • جراحی با اهداف درمانی :عمل درمانی بینی نیز، با هدف برطرف کردن مشکلاتی همچون انحراف بینی ، پولیپ بینی و غیره که در عملکرد بینی اختلال ایجاد کرده اند، انجام می شود. در برخی از موارد انحراف یا پولیپ بینی به قدری شدید است که نفس کشیدن را برای فرد مشکل می نماید. انجام عمل درمانی بینی در این موارد، با از بین بردن مشکلات موجود در بینی ، موجب بهبود عملکرد تنفس شخص و درمان عوارضی همچون خر و پف که در اثر این اختلالات به وجود می آیند، خواهد شد.
  • جراحی با اهداف زیبایی : در جراحی زیبایی بینی ، مشکلات ظاهری بینی همچون قوز و غیرقرینه بودن سوراخ های آن برطرف می گردد.

 

 

 

عوامل موثر در نتیجه عمل زیبایی بینی

  • جراح : هرچه میزان تجربه و مهارت بهترین جراح بینی در کرج بیشتر باشد نتیجه به دست آمده از این فرآیند رضایت بخش تر خواهد بود. بنابراین باید در انتخاب دکتر عمل بینی خود دقت بسیار زیادی کنید.

به طور مثال اگر قصد عمل بینی در کرج را دارید ، باید بهترین جراح را برای انجام این رویکرد انتخاب کنید.

  • مراقبت های بعد از جراحی بینی : رعایت توصیه ها و نکات بعد از عمل ، تاثیر بسزایی در نتیجه جراحی دارد.در صورت تمایل برای آگاهی از مراقبت های بعد از این پروسه می توانید به قسمت مقالات سایت دکتر سیما ندافی مراجعه نمایید.
  • نوع بینی : افراد باید نوع بینی خود را شناخته و از انجام عمل زیبایی بینی انتظارات واقع بینانه داشته باشند.

نحوه انتخاب یک جراح خوب

افراد باید برای جراحی کردن بینی خود با توجه به نوع بینی ، بهترین پزشک در منطقه شان را انتخاب نمایند.

  1. برای انتخاب بهترین دکتر جراحی بینی در کرج یا هر منطقه دیگری ، از دوستان و آشنایان خود تحقیق کرده یا در گوگل جستجو نمایید.
  2. از اسامی جراحان بینی خوب و مجرب در منطقه خود یک لیست جامع تهیه کنید.
  3. در مورد تحصیلات و سوابق آن ها تحقیق نمایید.
  4. به کلینیک یا مطب جراحان بینی رفته و با آن ها در رابطه با انتظارات خود از جراحی زیبایی بینی صحبت کنید.
  5. از آن ها بخواهید تا نمونه کارهای شان را نشان تان داده یا برای دیدن نمونه کار آن ها به اینستاگرام یا سایت شان مراجعه کنید.

به این ترتیب می توانید بهترین جراح را در کرج ، تبریز، تهران یا هر شهر دیگری را انتخاب نمایید.

جراحی بینی گوشتی - دکتر سیما ندافی

هزینه جراحی بینی در شهر کرج

رینوپلاستی نیز مانند دیگر جراحی های زیبایی دارای تفاوت قیمت می باشد ؛ وجود تفاوت قیمت در جراحی زیبایی بینی به عوامل بسیاری بستگی دارد. در بعضی مواقع شما شاهد خواهید بود بسیاری از جراحان ، هزینه های بسیار کمی در قبال انجام جراحی دریافت می کنند ، این ارزانی قیمت دلایلی دارد زیرا برخی جراحان تازه کار بوده و از تجربه کافی در این زمینه برخوردار نمی باشند به همین دلیل این پروسیجر را نسبت به دیگر جراحان بینی با قیمتی ارزان تر انجام می دهند تا بتوانند با انجام جراحی های متعدد تجربه کسب کنند.

اما باید این نکته بسیار مهم را مد نظر داشت که انجام جراحی بینی به وسیله این دسته از پزشکان ریسک بالایی دارد چرا که احتمالا به دلیل تجارب کم با چالش هایی مواجه می شوند که ممکن است از پس آن برنیایند و در نهایت با کوچکترین اشتباه بیمار را در معرض مشکلات جبران ناپذیری قرار دهند.

بنابراین انتخاب یک پزشک خوب و با تجربه پیش از اقدام به جراحی از مهم ترین و اساسی ترین اقدامات می باشد.

اقدامات لازم قبل از جراحی زیبایی بینی

در این بخش تمامی نکاتی که باید در مورد اقدامات قبل از عمل بینی در کرج بدانید را ذکر کرده ایم. 

  1. بیماران نباید تا دو هفته قبل از عمل سیگار مصرف کنند.
  2. اگر از داروی خاصی استفاده می کنید به جراح خود اطلاع دهید.
  3. دو روز قبل از جراحی استحمام کنید و مراقب باشید سرما نخورید.
  4. بیمار باید یک ساعت قبل از پروسه با همراه در بیمارستان یا کلینیک حضور داشته باشد.
  5. روز جراحی هیچ گونه آرایشی نداشته باشید.
  6. به مدت دو هفته قبل از جراحی از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل اجتناب نمایید.
  7. اگر بیماران مبتلا به بیماری خاصی اند باید پزشک معالج خود را در جریان بگذارند.
  8. روز جراحی زیبایی بینی ناشتا باشید.
  9. تمامی آزمایش های خود را روز جراحی به همراه داشته باشید.
  10. از دو هفته قبل از عمل داروهایی مانند آسپرین و ویتامین E استفاده نکنید.
  11. از مصرف قرص های ضد بارداری به مدت 2 ماه قبل از عمل خودداری کنید.
  12. مصرف راکوتان به مدت 6 ماه قبل از جراحی ممنوع می باشد.
  13. روز قبل از جراحی به اندازه کافی آب بنوشید

 

مراقبت های بعد از عمل بینی

در این بخش نیز در مورد مراقبت های بعد از جراحی بینی توضیحاتی را ارائه داده ایم.

  1. وجود مقداری تورم و کبودی بعد از رینوپلاستی ضروری می باشد، به منظور کاهش تورم و کبودی، به هنگام استراحت زیر سر خود دو بالشت قرار دهید.
  2. داروهای خود را سر وقت و به طور کامل مصرف کنید.
  3. رژیم غذایی خود را با مایعات شروع کرده و از خوردن غذاهای سفت و جویدنی بپرهیزید.
  4. مصرف نمک را در رژیم غذایی خود به حداقل برسانید.
  5. از مصرف مشروبات الکلی و استعمال دخانیات به مدت 14 روز اجتناب نمایید.
  6. در صورت بروز درد از مسکن های تجویز شده توسط پزشک ، برای تسکین درد خود استفاده کنید.

استحمام بعد از عمل بینی

طبیعتا نحوه استحمام پس از جراحی بینی در کرج از نکات مهمی برخوردار است که با رعایت آن ها می توان موجب تسریع فرآیند بهبودی و دستیابی به نتایج رضایت بخش از جراحی شد. در عمل بینی پس از پایان جراحی ، گچ بینی ( اسپلینت ) جهت حافظت از بینی روی بینی قرار داده می شود ، اسپلینت می بایست تا زمان توصیه شده جراح روی بینی باقی بماند و در این مدت باید از خیس شدن آن پیشگیری نمود. چنانچه اسپلینت خیس شود ، شل شده و استحکام خود را از دست خواهد داد ، بنابراین نمی تواند مثل سابق از بینی محافظت نماید و در نتیجه جراحی خلل ایجاد می نماید.​

جهت تماس با دکتر سیما ندافی ، روی دکمه زیر کلیک کنید

انواع بینی

بینی ها به دو دسته بینی گوشتی و بینی استخوانی تقسیم می شوند.

  • بینی های گوشتی : دارای پوست ضخیم و چرب می باشند ، برخی می گویند بینی های گوشتی بعد از جراحی به حالت اولیه خود باز می گردند اما باید بگوییم امروزه جراحان متخصص از تکنیک های جدیدی برای انجام جراحی بینی گوشتی استفاده می کنند که پس از آن دیگر امکان برگشت بینی وجود ندارد.
  • بینی های استخوانی : دارای پوست نازک ، غضروف های محکم و معمولا قوز دار می باشند.

کاندیدای مناسب عمل بینی

  • افرادی که هر یک از شرایط زیر را دارا باشند می توانند نسبت به جراحی بینی در کرج اقدام نمایند :
  • افرادی که بینی آن ها بیش از حد طبیعی بزرگ یا کوچک است.
  • افرادی که بینی آن ها از تناسب و هارمونی با دیگر اجزای صورت شان برخوردار نیست.
  • افرادی که دچار کجی بینی هستند.
  • افرادی که به دلیل نقایص مادرزادی دچار دفرمیتی بینی می باشند.

 

عکس قبل و بعد عمل بینی

 

چه افرادی به سراغ جراحی بینی در کرج می روند؟

جراحی زیبایی بینی یک تصمیم شخصی است و افراد در این تصمیم می بایست به میل و نیاز خود توجه بفرمایند. بدترین انتخاب برای زیبایی بینی وقتی است که فردی با اصرار همسر ، دوست یا والدین خود اقدام به این جراحی نماید. این افراد از چهره و بینی خود احساس رضایت دارند و می تواند تغییر بینی و چهره حتی با یک نتیجه عالی منجر به خوشحالی آنها نگردد. ولی مراجعینی که از بد شکلی های ظاهری بینی خود و سایز بینی ؛ غیر قرینگی ؛ سابقه ضربه و شکستگی قدیمی و یا مشکلات نوک بینی مثل پهن بودن و گوشتی بودن آن ناراضی هستند و برای به دست آوردن زیبایی بیشتر در صورت تصمیم به عمل زیبایی بینی در کرج می گیرند انتخاب خوبی برای رینوپلاستی در کرج هستند.

قطعا پس از انتخاب بیمار جراح می بایست بر اساس عکس های فتوگرافی و آینه کلیه اشکالات بینی و حتی چهره را قبل از عمل برای مراجعه کننده خود با دقت شرح دهد. هیچکس قبل از جراحی به صورت شما با دقت نگاه نمی ‌کند ولی بعد از جراحی همه شما را با دقت نگاه کرده و تمام ناهنجاری ‌های چهره شما را کشف خواهند کرد و اگر شما قبل از جراحی از آنها آگاهی نداشته باشید دچار سوء تفاهم می شوید که این ها نبوده و بعد از جراحی ایجاد شده است.

لطفا به توضیحات جراح ماهر خود قبل از جراحی به دقت توجه بفرمایید زیرا صادقانه به شما توضیح خواهد داد که جراحی زیبایی بینی تا چه حد توان اصلاح و تغییر شکل در بینی شما خواهد داشت و احتمالات و عوارض این مسیر در هر بینی و فرد چه خواهد بود. بنابراین انتظارات معقولی از نتیجه این پروسیجر دارند.

سن مناسب جراحی بینی در کرج

بهترین زمان جهت انجام عمل زیبایی بینی پس از پایان دوران بلوغ یعنی ۱۸سالگی می باشد. در مواردی که فرد دارای صورت درشتی باشد و استنباط جراح این باشد که صورت رشد خود را کامل کرده است می توان در این افراد اگر خانم باشند پس از ۱۶سالگی و در آقایان بعد از ۱۷سالگی نسبت به حراحی بینی اقدام نمود.

 

 

انواع جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی گوشتی

در گذشته و با استفاده از تکنیک های قدیمی که بیشتر کاهنده بودند، جراح بینی قادر به اعمال تغییرات مورد نظر نبود و عملاً نمی توانست کار خاصی انجام دهد. همچنین در برخی از موارد، فرم بینی بعد از عمل زیبایی بینی گوشتی ، به فرم اولیه باز می گشت که موجب نارضایتی بیماران می شد، به همین دلیل افراد نگرانی های زیادی در رابطه با جراحی زیبایی بینی گوشتی دارند. باید بگوییم که امروزه، با پیشرفت علم و بکارگیری تکنیک های نوین مانند گرافت گذاری، نتیجه عمل بینی های گوشتی به اندازه جراحی بینی استخوانی موفقیت آمیز و رضایت بخش بوده و احتمال بازگشت این نوع بینی ها به فرم اولیه، تقریبا به صفر رسیده است.

تفاوت بینی گوشتی و بینی استخوانی

تعیین نوع بینی ، به پوست آن بستگی دارد. بینی های گوشتی دارای پوست ضخیم بوده ولی بینی های استخوانی پوست نازک تری دارند. همچنین غضروف ها و استخوان ها در بینی های گوشتی ضعیف بوده و در بینی های استخوانی محکم تر می باشند. انجام جراحی بینی استخوانی به دلیل داشتن پوست نازک و غضروف های محکم به مراتب آسان تر از انجام عمل زیبایی بینی های گوشتی است.

عمل بینی فانتزی

مقصود از جراحی بینی فانتزی یک بینی با اندازه بسیار کوچک و ظریف ، سر بالا و دارای قوس زیاد در نمای نیم رخ می باشد. برخی افراد به ویژه خانم ها متقاضی عمل فانتزی بینی می باشند. این افراد باید با پزشک خود مشورت نمایند ، زیرا کوچک کردن بینی بیش از حد نرمال ممکن است منجر به مختل شدن سلامت بینی شده و عملکرد تنفسی را تحت الشعاع قرار دهد. بنابراین جراح با توجه به ویژگی های بینی و اینکه آیا جراحی بینی فانتزی برای بینی بدون ایجاد هر گونه عوارض امکان دارد یا خیر اقدام به عمل بینی در کرج می نماید.

در اینجا باید خاطر نشان کرد که کوچک بودن بینی هرگز به منزله زیبا بودن بینی تلقی نمی گردد و نمی توان از کوچک بودن بینی به عنوان ملاک زیبایی بینی یاد کرد. همچنین لازم به یادآوری است که چنانچه جراحی بینی فانتزی منجر به ایجاد عوارض در ظاهر و مکانیزم داخلی بینی گردد ، به دلیل ایجاد تغییرات عمده ای که روی بینی انجام گرفته امکان ترمیم و بهبود بینی امری بسیار دشوار محسوب می گردد و گاها بیمار را متحمل صرف هزینه های بسیار جهت جراحی ثانویه خواهد کرد.

عمل بینی ترمیمی

برخی بیماران متقاضی تغییر سایز بینی در اندازه ای کوچک می باشند ، در این موارد جراح به دلیل پیشگیری از بروز مشکلات تنفسی از کوچک کردن بینی بیش از حد طبیعی خودداری می کند. بنابراین برخی بیماران که انتظارات منطقی از عمل ندارند ممکن است پس از عمل زیبایی بینی از وضعیت پیش آمده دچار بحران شوند و جهت رینوپلاستی ثانویه به دکتر عمل بینی در کرج مراجعه نمایند. دراین موارد دکتر با دلایل منطقی سعی در متقاعد نمودن بیمار می نماید.

اما در مواردی که بیمار پس از جراحی بینی در کرج دچار مشکلات تنفسی حاد شده باشد یا به هر دلیلی ظاهر بینی وی دستخوش ایرادات اساسی شده باشد ، بیمار می بایست به پزشک متبحر مراجعه نماید. پزشک پس از بررسی های لازم و در صورت لزوم به منظور ترمیم و بهبود اشکالات ایجاد شده اقدام به عمل بینی ترمیمی می نماید.

 

 

 

زمان مناسب برای انجام جراحی بینی ترمیمی

بینی بعد از اینکه تحت عمل جراحی قرار می گیرد دچار تورم و التهاب می شود لذا حداقل یکسال زمان نیاز است تا تورم بینی به طور کامل رفع گردد. همچنین باید متذکر شد که در برخی موارد پس از گذشت یکسال و برطرف شدن تورم بینی ، ایراداتی در بینی مشهود می گردد ، بنابراین اقدام به جراحی ترمیمی بینی قبل از یکسال ممکن نخواهد بود. البته در مواردی به صلاحدید پزشک ممکن است قبل از یکسال جراحی ثانویه صورت گیرد.

تیپ پلاستی

نوک بینی ، بخشی است که بیشتر از هر جای دیگری توجهات را به خود جلب می کند و گاهی اوقات تنها قسمتی می باشد که شکل آن ، باعث نارضایتی فرد شده است. مخصوصا زمانی که افتاده ، پهن ، نامتقارن و گوشتی باشد. نوک بینی از غضروف ، عضله ، بافت فیبروز ، چربی و لایه های پوستی تشکیل شده است و تمام این بخش ها را می توان تحت نوعی از جراحی بینی به نام تیپ پلاستی دستخوش تغییرات نمود.

در مقایسه با رینوپلاستی ، این پروسیجر سریع تر و راحت تر می باشد و دوره نقاهت آن به شدت کوتاه تر است. در صورتی که در طول عمل بینی روی استخوان ها ، غضروف ها و پل بینی نیز کار شود ؛ تورم ، خونریزی و کبودی بیشتری رخ خواهد داد و نیاز است مدت زمان بیشتری را به استراحت بگذرانید.

پروسه تیپ پلاستی

این رویکرد را می توان تحت بی حسی موضعی و در حدود چهل و پنج دقیقه تا یک ساعت انجام داد. پس از ایجاد برش جراحی و نمایان سازی غضروف ها ؛ با استفاده از بخیه های مخصوص و حتی کاشت غضروف و ایجاد برش هایی روی غضروف تیپ بینی ؛ باریک سازی و زیباسازی نوک بینی اعمال می شود. این عمل نیاز به بخیه و زمان پانسمان کمتری دارد و بیماران خیلی زودتر فعالیت روزمره را آغاز می‌ کنند.

آلارپلاستی چیست؟

این پروسه ، یکی از انواع جراحی بینی به شما می رود که در آن پهنای بینی در قسمت پره ها کاهش می یابد. در این پروسه بخش کوچکی از پوست بریده می شود تا هم اندازه آلارها (پره ها) کوچک شود و هم سوراخ ها متقارن به نظر برسند. برش ها و تکنیک هایی که برای این رویکرد استفاده می گردد در ادامه ذکر شده اند :

  • برش وج (Wedge) : در این تکنیک ، قسمتی از پوست بینی که به گونه ها متصل شده است ، بریده می شود. این برش ها در بیرون پوست زده می شوند ، به همین دلیل در صورت استفاده از این تکنیک سوراخ ها جمع نمی شوند.

تکنیک وج

  • برش سیل (Sill) : بر خلاف برش وج ، این تکنیک طوری طراحی شده است تا اندازه و پهنای پره های بینی کوچک تر شوند. این برش ها داخل بینی ایجاد می گردند و پزشک اغلب این روش را با متد وج ترکیب می کند تا نتیجه بهتری حاصل شود.

تکنیک سیل

  • برش Weir : این تکنیک ، رویکرد بهبود یافته روش وج می باشد. با بهره گرفتن از این متد ، می توان برش ها را درست در امتداد انحنای سوراخ ها ایجاد کرد. جراح با کمک گرفتن از بخیه ، سعی در ایجاد کانتورهای زیبایی می نماید.

تکنیک weir

به تشخیص پزشک ، می توان تکنیک های متفاوت را با یکدیگر ترکیب کرد تا بهترین و زیباترین نتیجه به دست آید.

توجه داشته باشید که آلارپلاستی نسبت به دیگر روش های جراحی بینی ، سریع تر است و ریکاوری آسان تری هم دارد. اما بخیه های آن نیز مثل عمل بینی معمولی یک هفته بعد کشیده خواهد شد و بیمار به احتمال زیاد با تورم و کبودی مواجه می شود. البته اگر این پروسیجر با روش های دیگر ترکیب شود ، هم مدت آن طولانی می شود و هم اثرات جانبی آن.

 

عکس قبل و بعد عمل بینی

 

جراحی بینی مردانه

آناتومی چهره مردان و زنان با یکدیگر متفاوت است ؛ بنابراین تغییراتی که برای هر یک از آنان در طول عمل بینی مردانه اعمال می شوند ، مشخصاً یکسان نیست. جراح بایستی برای انجام رینوپلاستی آقایان ، نسبت ها و ابعاد اعضای صورت آن ها را در نظر گرفته و بر آن اساس تغییرات را اعمال نماید. عموماً آقایان متقاضی جراحی بینی در کرج ، تمایل دارند که فرم بینی شان طبیعی باشد و بیش از حد کوچک نشود. به این خاطر که جذابیت چهره مردانه شان حفظ گردد.

در هر صورت برای اجرای هر دو تکنیک باز یا بسته انچه تعیین کننده نتیجه بهتر جراحی می باشد ، تسلط و تبحر جراح در اجرای تکنیک است . در عمل زیبایی بینی ، اصلاح اشکالات تا هر جا که بینی راه بدهد امکان پذیر می باشد ؛ تا جایی که هم کار تنفس از بینی درست انجام گردد و هم بینی با صورت تناسب داشته باشد. در زیبا شناسی صورت زوایای مختلف از جمله میزان بالا بودن نوک بینی ، میزان قوس پشت بینی و سایر موارد در خانم ها و اقایان متفاوت است .در جراحی بینی به روش بسته، امکان ایجاد تناسب و زیبایی بینی در چهره و ایجاد تغییرات آرام ولی زیبا در بینی بسیار قابل توجه تر و حرفه ای تر خواهد بود.

 

 

سپتوپلاستی

جراحی سپتو پلاستی یا انحراف بینی به عملی اطلاق می گردد که در طی آن انحراف و کجی تیغه وسط بینی( سپتوم ) اصلاح می گردد. جنس سپتوم غضروفی _استخوانی است و به همین علت برای اصلاح آن نیاز به جراحی می ‌باشد. ضربه به بینی شایع ترین علت انحراف بینی است. ضربه های بینی در کودکی که به آنها توجه نمی شود منجر به انحراف بینی بعد از سن بلوغ خواهند شد.

انحراف سپتوم بسته به شدت و محل آن می تواند موجب انسداد بینی ، بروز مشکلات تنفسی ، افزایش احتمال ابتلا به سینوزیت در سمت انحراف گردد. در انسداد های شدید بینی اختلال اکسیژن رسانی مغز و خواب آلودگی فرد در طول روز ،کاهش تمرکز ، احتمال بروز غلظت خون ، خر خر و حتی افزایش فشار خون از عوارض انحراف بینی می‌ باشد. گاهی این انحراف فقط در تیغه میانی بینی عارض شده و گاهی منجر به کجی ظاهری بینی نیز می گردد.

مثل هر جراحی دیگری در سپتو پلاستی نیز احتمال بروز عوارضی مثل خونریزی ، تجمع خون (هماتوم سپتوم) و نیاز به تخلیه آن و بی حسی موقت در دندانهای بالا و باقی ماندن درجاتی از انحراف وجود دارد.

جراحی بینی طبیعی

در ابتدای انجام جراحی زیبایی بینی در کشورمان بسیاری از افراد متقاضی یک بینی خیلی کوچک و قوس‌ دار بودند ولی امروزه دیگر این نوع از بینی خواهان زیادی ندارد و اغلب زیبا جویان مایلند یک بینی با شکل طبیعی داشته باشند و با صورت و چهره ایشان متناسب باشد. لذا با در نظر گرفتن اصول زیبا شناسی چهره در عمل بینی طبیعی نوک بینی در زاویه ی ۹۰-۹۵ درجه با لب بالا ساخته می شود و پشت بینی صاف و یا قوس ملایمی خواهد داشت. 

 

جراحی بینی آسیایی

آسیایی ها معمولا دارای بینی ‌هایی با پوست ضخیم و دورسوم (پشت بینی ) پایین می ‌باشند. همچنین استخوان بینی کوچک و نوک آن پهن می ‌باشد. غضروف در این نوع بینی ضعیف است و پره ها گشاد هستند. البته توجه داشته باشید که این شکل از بینی مختص کشورهای شرقی مثل چین و ژاپن نیست و در آسیای میانه و غربی هم دیده می شود.

برای افزایش ارتفاع دورسوم (پشت بینی) ، از روش های مختلفی مثل ایمپلنت سیلیکونی (که در ایران در بین جراحان طرفدار ندارد) و غضروف طبیعی استفاده می شود. این غضروف از دنده و یا گوش خود بیمار و یا غضروف ‌های شرکتی فن آوری شده تهیه می گردند. البته عفونت و جذب از عوارض احتمالی هر پیوندی در بدن می‌باشد (حتی کلیه و پوست و غیره). از طرفی کالونلا یا ستون نوک بینی هم می بایست تقویت شود. با افزایش ارتفاع پشت بینی و نوک آن ، بینی باریک تر به نظر می ‌رسد و منجر به کاهش پهنای پره ها نیز می گردد.

عمل بینی با لیزر

چنانچه در مورد این پروسه در گوگل به جستجو پرداخته باشید، به مطالب زیادی در رابطه با جراحی بینی با لیزر برخورده اید. لازم به ذکر است که برای انجام تغییرات و رفع اشکالات موجود در بینی ، تنها از عمل بینی استفاده می شود و جراحی بینی با لیزر یا درمان دارویی در این زمینه تاثیری ندارند.

عمل بینی در افراد دیابتی

از مهم ترین مسائلی که در جراحی بینی ضرورت ویژه ای دارد میزان قند خون می باشد. عموما بسیاری از افرادی که مبتلا به این بیماری می باشند به دلیل ترس از بروز مشکلات پس از رینوپلاستی از اینکه نسبت به عمل بینی اقدام نمایند واهمه دارند. افراد مبتلا به دیابت می بایست پیش از عمل ، جراح را در جریان ابتلای خود به این بیماری قرار دهند. آزمایشات لازم جهت بررسی میزان قند خون را انجام دهند ، چنانچه میزان قند خون بالا باشد می بایست نسبت به کنترل و کاهش قند خون اقداماتی صورت پذیرد. چنانچه قند خون در محدوده ۱۵۰ یا کمتر باشد می توان بدون نگرانی و وجود مشکل جراحی بینی برای افراد دیابتی را در کرج را انجام داد.

آمادگی بیماران دیابتی قبل از عمل بینی

افراد پیش از جراحی بینی در کرج از یک شب قبل می بایست از خوردن و آشامیدن اجتناب نمایند و در روز عمل ناشتا باشند ، در این صورت ممکن است افراد مبتلا به دیابت دچار افت قند خون شوند ، بنابراین توصیه می شود به مدت 2 ساعت پیش از عمل به میزان یک لیوان آب میوه بدون پالپ میل نمایند. بیماران دیابتی در صبح روز عمل می بایست به منظور کاهش احتمال افت قند خون از خوردن قرص قند خون و تزریق انسولین خودداری نمایند. البته موارد مذکور توصیه هایی است که در مورد همه بیماران دیابتی عمومیت دارد ، اما قطعا دکتر سیما ندافی در شهر کرج برای عمل بینی نکات اساسی تری را پیش از جراحی به بیمار توصیه خواهد نمود.

تغذیه بعد از این پروسیجر

مقصود از رژیم غذایی مناسب بعد از عمل ، بالا بردن ایمنی بدن و در نتیجه کاهش میزان درد ، تورم و التهاب پس از عمل می باشد. مصرف مواد غذایی زیر به منظور دستیابی به موارد فوق الذکر حائز اهمیت می باشد :

  • مصرف پروتئین جهت ترمیم بافت بینی
  • مصرف فیبر به منظور پیشگیری از یبوست
  • مصرف آب به میزان زیاد و نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در طول روز
  • مصرف آب آناناس و کرفس جهت تسریع بهبودی ، کاهش کبودی ، تورم و التهابات ناشی از عمل بینی
  • مصرف چربی های مفید نظیر روغن آووکادو ، روغن زیتون ، کره فندق و بادام درختی ، چرا که این چربی ها منجر به تامین انرژی بدن و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن می‌ شوند.

تکنیک های جراحی بینی در کرج

به طور کلی برای انجام عمل زیبایی یا درمانی بینی ، جراح از دو تکنیک باز و بسته بهره می گیرد. جراحی بینی به روش بسته متدی است که پیاده سازی آن نیازمند تخصص ، تجربه و مهارت بالا می باشد و پزشکانی همچون دکتر سیما ندافی که سابقه بی نظیری در این زمینه را دارا هستند ، از عهده این تکنیک تخصصی بر می آیند.

رینوپلاستی باز بدین نحو انجام می شود که جراح بر روی کلوملا بینی ( بافت جدا کننده سوراخ های بینی ) یک برش z شکل ایجاد می کند. نحوه برش دهی در این متد به گونه ای است که پوست از روی ساختار بینی بلند میشود و بیشتر در اعمال جراحی ترمیمی به کار میرود

عمل بینی به روش بسته ، همانطور که گفته شد یک تکنیک تخصصی است ، با ایجاد برش درون سوراخ های بینی به انجام می رسد. بدین معنا که بعد از پایان یافتن جراحی هیچگونه اثری از محل برش ها یا اسکار بر روی پوست دیده نمی شود. این مشخصه خود یکی از مزیت های رینوپلاستی بسته می باشد. پس از ایجاد برش ، جراح تغییرات را با دقت بالا به صورت جداگانه در هر دو سمت بینی اعمال می کند. به سبب آن که برش محدودی در روش بسته ایجاد می گردد ، این تکنیک در قیاس با عمل باز ، تهاجم کمتری داشته و در نتیجه بعد از عمل ، بینی به میزان بسیار کمتری متورم می شود. حتی می توانیم بگوییم دوره ریکاوری بعد از آن نیز کوتاه تر است.

برای انتخاب بهترین روش بهتر است بگذارید دکتر شما این تصمیم را بگیرد. ایشان با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی همچون اولیه یا ثانویه بودن عمل ، میزان تغییرات و اصلاحات مورد نیاز و نیز محل دقیق اعمال تغییرات قادر است بهترین نوع عمل بینی را انتخاب نماید و به نحو احسن آن را به انجام برساند.

 

تکنیک های رینوپلاستی - دکتر ندافی

 

جراحی بینی در کرج بدون بیهوشی امکان پذیر است ؟

گاهی اوقات متقاضیان به سبب استرس و اضطراب ناشی از بیهوشی ، به دنبال این هستند که در صورت امکان عمل بینی را بدون بیهوشی انجام دهند. در وهله اول لازم است متذکر شویم که چنانچه فرد متقاضی به بیماری زمینه ای مبتلا نباشد و در کل از سلامت عمومی مطلوبی بهره مند باشد ، ریسک بیهوشی برای او خیلی پایین و ناچیز خواهد بود. بنابراین نگرانی بیش از حد راجع به این مسئله معقولانه به نظر نمی رسد.

در گام دوم می خواهیم بدانیم منظور از جراحی بینی بدون بیهوشی چیست ؟ این مطلب تایید شده است که عمل بینی می تواند تحت بی حسی موضعی نیز به انجام برسد. جراحی پلاستیک بینی با بیحسی موضعی بدان معناست که بیمار در حین عمل به خواب نرفته و می تواند صداهای اطراف را بشنود. البته در این روش کار بر روی استخوان بینی دردناک و آزار دهنده می‌ باشد و برای تیپ پلاستی به تنهایی مناسب تر است. منتها موضع تحت عمل ، یعنی بینی ، بی حس است ؛ بنابراین فرد حین عمل دردی را احساس نخواهد کرد.

حال سوالی که مطرح می گردد این است که کدام یک بهتر است ؟ بیهوشی یا بی حسی موضعی ؟ آیا همه می توانند جراحی زیبایی بینی در کرج را با بی حسی موضعی انجام دهند ؟ تشخیص این امر از وظایف جراح است و تنها ایشان صلاحیت تصمیم گیری در این زمینه را دارند. پزشک بعد از انجام معاینات لازم ، بررسی پرونده پزشکی بیمار و در نظر گرفتن خواسته های او در این رابطه بهترین تصمیم را اتخاذ می کند.

جراحی زیبایی بینی در کرج زیر 18 سال امکان پذیر است ؟

همواره گفته می شود حداقل سن برای عمل بینی 18 سال است. چرا که تا پیش از همچنان فرد در دوره بلوغ قرار دارد و به رشد خود ادامه می دهد. بنابراین اگر هدف او عمل زیبایی بینی است ، بهتر است آن را به پس از 18 سالگی و به پایان رسیدن دوره بلوغ موکول کند. چرا که احتمال تغییر نتیجه بدست آمده از جراحی بینی زیر 18 سال وجود دارد. همچنین احتمال اینکه فرد پس از 18 سالگی از نتیجه عمل خود پشیمان باشد ، زیاد است. در صورت درمانی بودن این رویکرد ، می توان آن را در سنین پایین تر هم انجام داد. اما باز هم این امر به تشخیص دکتر بر می گردد.

 

انیمیشن جراحی بینی

 

تامپون و اسپلینت در جراحی بینی در کرج 

پس از این پروسیجر ، به ترجیح و تشخیص دکتر سیما ندافی در کرج از دو المان بالا بهره گرفته خواهد شد ؛ تامپون و اسپلینت. این دو وسیله در موارد زیادی استفاده می شوند ، برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با ما همراه باشید تا توضیحاتی را به سمع و نظر شما برسانیم.

اسپلینت بینی

می توان اسپلینت ها را به دو دسته بخش بندی کرد : داخلی و خارجی.

توضیحاتی در مورد اسپلینت خارجی

جراحی بینی ، نوعی پروسیجر می باشد که بیشتر از هر پروسیجر دیگری ، به استفاده از این ابزار نیاز دارد. بعد از اینکه کار پزشک اتمام یافت ، یک اسپلینت انعطاف پذیر از جنس گچ یا به اصطلاح کست ، یا سیلیکون و یا پلاستیک روی پل بینی و بر روی بانداژ بینی قرار داده می شود و به روی آن به وسیله چسب در روی صورت محکم کاری خواهد شد تا از حرکت اسپلینت در روی صورت جلوگیری شود. فی الواقع به کمک اسپلینت فرمی که به بینی داده شده حفظ می شود و با این اقدام مانع از بروز ورم قابل توجه در بافت ها خواهد شد.

از این رو کیفیت اسلپلینت هایی که بعد از عمل بینی استفاده می شوند می بایست بالا باشد زیرا در صورت شل بودن اسپلینت و بازی کردن آن در روی نسج بینی جراحی شده قطعا منجر به ایجاد مشکلاتی در شکل بینی خواهد شد. به همین دلیل نگهداری از اسپلینت توسط بیمار بعد از جراحی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

مشکلاتی که می توانند در اثر استفاده نادرست از اسپلینت خارجی به وجود آیند شامل ایجاد اختلال در فرم ساخته شده بینی ، بروز ادم ، اختلال در گرفتن گرافت های استفاده شده در جراحی به دلیل ادم و خونریزی های زیر پوستی به خاطر حرکت بیش از حد بافت و جا به جایی آن ها می باشد. حتما به این موضوع آگاهی دارید که پروسه بعد از جراحی بینی در کرج و مراقبت های بعد از جراحی به اندازه خود عمل جراحی مهم می باشند. زیرا می بایست در این روند فرمی که به بینی داده شده حفظ شود تا بتوان از نتیجه عمل لذت برد.

برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر روی این دکمه کلیک کنید

اسپلینت داخلی

در بیمارانی که دارای انحراف های داخلی بینی قابل توجه ، بینی های کج و غیر قرینه و دارای زمینه آلرژی با اختلال در تاقچه ها و توربین بینی بسیار بزرگ و هایپروتروفیک می باشند قطعا می بایست از اسپلینت داخلی استفاده نمود. اسپلینت های داخلی دارای جنس پلاستیکی می باشند و در جایگاه خودشان روی سپتوم به وسیله بخیه فیکس خواهند شد. وجود این اسپلینت های داخلی توسط بیمار اصلا احساس نمی شود و خارج کردن آن ها دردناک نخواهد بود و در پایان یک دوره دو هفته ای پس از استیبل شدن شرایط مخاطی و ایجاد چسبندگی های لازم در بافت جراحی شده اسپلینت توسط جراح خارج خواهد شد.

تامپون بینی

تامپون گذاری ؛ پروسه ای است که پس از جراحی های بینی مثل سپتوپلاستی (جراحی انحراف بینی ) ؛ جراحی پولیپ ها و رینوپلاستی مورد استفاده قرار می گیرد. در این پروسه از یک گاز استریل نواری شده به نام تامپون استفاده می گردد و با قرار گرفتن تامپون در بینی ترشحات و خون های پس از جراحی جذب آن شده و به بیرون درز نمی‌ نماید. 

انواع تامپون استفاده شده در جراحی بینی در کرج

انتخاب جنس تامپون و مدل آن ؛ به نیاز یک بینی و سلیقه دکتر بستگی دارد. انواع آن عبارتند از : 

تامپون از جنس اسفنجی : این نوع تامپون فرو نمی پاشد و سریعا با جذب بالا متورم شده و فضای داخل بینی را پر می نماید. همچنین به مدت سه روز در بینی قابل نگهداری خواهد بود. 

تامپون از جنس سیلیکون : این تامپون توسط برخی جراحان مورد استفاده بیشتری دارد و با نام تامپون بینی حفره دار نیز شناخته می شود. به علت حضور لوله مرکزی تو خالی شرایط تنفس بهتری را برای بیمار فراهم می کند ولی متاسفانه خروج ترشحات و خون از سوراخ این لوله و ریزش آن یکی از مشکلات عمده این نوع از تامپون ها می‌ باشد. از طرفی جنس سیلیکونی آن در برخی بیماران با واکنشهای التهاب مخاطی همراه می گردد و به علت قطر خاص این تامپون و پیش بینی عبور هوا از آن گاها در تمام سایزهای بینی قابل استفاده نمی باشد. این تامپون به مدت پنج روز در بینی قابل نگهداری است. 

تامپون از جنس باند نخی نواری شده : این تامپون‌ ها که پر مصرف ترین و قابل اعتماد ترین نوع تامپو ن‌ها می‌ باشند ؛ با آغشته کردن آن ها به پمادهایی مثل تتراسکلین ؛ پس از جراحی به نرمی و با حجم قابل تنظیم بر اساس سایز بینی قابل استفاده هستند. تحمل آنها از سایر انواع راحت تر است و منجر به بروز واکنش های حساسیت زا نمی‌ گردد. این نوع از تامپون تا هفت روز هم قابل استفاده خواهند بود. 

اهمیت استفاده از تامپون بعد از جراحی بینی در کرج

  • تامپون نواری با خاصیت جذب خوب و سبک و قابل تحمل بودن آن ، روند بهبودی را تسریع کرده و ریسک چسبندگی در بافت های داخل بینی را بسیار کاهش می دهد ؛ به خصوص در بیماران دارای انحراف بینی. 
  • جلوی خروج و ریزش آزار دهنده خون و ترشحات را بعد از جراحی می گیرد 
  • ریسک و خطری در مصرف درست و زمان تعیین شده ندارد 

آیا خارج کردن تامپون دردناک است ؟ 

قطعا یک جراح خوب بینی در کرج و دوست دار آرامش مراجعین خود ؛ قبل از اقدام به خارج سازی تامپون با آموزش هایی همچون مصرف قطره های روغنی ؛ ابتدا اقدام به نرم کردن تامپون کرده و بدون درد و ایجاد خونریزی آن را خارج می سازد و قطعا خاطره ای با آرامش در ذهن بیمار خود به جا می‌ گذارد. 

 

 

رفع پولیپ بینی با جراحی بینی در کرج

پولیپ ها زائده های بدون درد ، نرم و غیر سرطانی هستند که اغلب در حفره های سینوس یا بینی خود را نشان می دهند. این توده ها به صورت قطره اشکی یا دانه انگور در این سوراخ ها ایجاد می گردند. توجه داشته باشید که این عارضه می تواند در نتیجه التهاب مزمن رخ دهد و همراه با بیماری هایی مثل آسم ، آلرژی ، حساسیت به دارو ، بیماری خود ایمنی و عفونت مکرر سینوس دیده شود .

در صورتی که اندازه این پولیپ ها کوچک باشد ، هیچ نشانه ای از خود نشان نمی دهند اما در صورت بزرگ بودن سایز و رشد خوشه ای ، احتمال بسته شدن راه تنفسی و تغییر حس بویایی وجود دارد.

افراد مبتلا به آلرژی فصلی یا آسم در معرض ابتلا به این توده ها هستند ، بر خلاف تصور هم کودکان و هم بزرگسالان به این عارضه دچار می شوند و در واقع پولیپ عارضه آلرژی و آسم کنترل نشده می ‌باشد. این موضوع حقیقت دارد که می توان با بهره گرفتن از داروهای خاصی این زائده ها را کوچک یا نابود کرد ، اما در مواردی که به درمان دارویی پاسخ نمی دهند ؛ دخالت جراحی پولیپ بینی ضرورت می یابد. این نکته را به یاد داشته باشید که بعد از عمل نیز امکان بازگشت پولیپ و عود آن وجود دارد.

نشانه های پولیپ بینی

معمولا تورم مخاط بینی و سینوزیت از علائم شایع همراه با پولیپ هستند. ولی بدون سینوزیت هم پولیپ دیده می شود. در ابتدا این توده ها بسیار کوچک هستند و هیچ حسی ندارند ، بنابراین در اکثر موارد برای مطلع شدن از آن ها باید به پزشک مراجعه فرمایید.

علائم شایع دیگری که با این عارضه همراه هستند شامل موارد زیر می شوند :

  • آبریزش بینی
  • از بین رفتن حس بویایی یا کاهش آن
  • درد در فک بالا و دندان ها
  • خون دماغ شدن
  • حس فشار در پیشانی و کل صورت
  • سردرد
  • خر خر کردن هنگام خواب
  • احساس پر شدن و گرفتگی بینی

توصیه می شود در صورت مواجهه با نشانه های فوق الذکر ، به یک جراح خوب مراجعه نمایید تا در درجه اول کنترل دارویی انجام دهند و در صورت نیاز تحت جراحی بینی در کرج قرار گیرید.

 

عکس قبل و بعد عمل بینی

 

شکستگی بینی

شکسته شدن بینی که آن را با نام فرکچر بینی نیز می شناسند ، به علت ضربه خوردن این عضو به صورت ناگهانی رخ می دهد. دلایل و عامل های بسیاری باعث شکستگی بینی می شود و راه های درمانی مثل جا اندازی و یا جراحی بینی در کرج برای آن وجود دارد. در این قسمت برخی از دلایلی که موجب می شود استخوان بینی بشکند را نام برده ایم :

  • شرکت در ورزش هایی که احتمال تماس و برخورد بازیکنان با یکدیگر هست
  • درگیری ها و مشاجرات
  • تصادف کردن هنگام رانندگی
  • زمین خوردن زمانی که در حال انجام فعالیت های روتین زندگی خود هستید

از کجا بفهمیم بینی ما شکسته است؟

این مشکل علائمی دارد که وجود همه آن ها برای تشخیص شکستگی الزامی نیست و شاید حتی هیچکدام را فرد بعد از زمان ضربه تجربه یا احساس نکند. برای مثال درد شدید در قسمت بینی و در کل صورت ، گرفتگی حفره های بینی و برطرف نشدن آن ، سیاه شدن پوست بینی و زیر چشم ها ، کج و دفرمه شدن شکل ظاهری بینی ، خون دماغ شدن و تورم در این عضو همگی علامت هایی هستند که نشانه شکستن استخوان بینی می باشند.

این نکته را به یاد داشته باشید در مواردی که ضربه شدید باشد ممکن است گردن نیز دچار آسیب شود ، بنابراین در مراجعه به یک دکتر جراحی بینی خوب در کرج دچار تردید نشوید.

بهبود شکستگی بینی

 در ضربه به بینی توصیه ما مراجعه به متخصص گوش و حلق و بینی است. با نظر ایشان تصمیم به جا اندازی و اصلاح شکستگی گرفته می شود.

بلافاصله بعد از ضربه به بینی از کمپرس یخ استفاده کنید و این کار را ۴۸ساعت ادامه بدهید. بهترین زمان جا اندازی شکستگی بینی ۳ تا ۵ روز اول می‌ باشد که غالبا بدون نیاز به اتاق عمل تحت بیحسی موضعی توسط متخصص گوش و حلق و بینی جانداری و گچ گیری می شود. گاهی در روزهای اول بعد از ضربه به بینی به علت تورم بینی ؛ تغییر شکل بینی و کج شدن آن توسط بیمار قابل تشخیص نمی باشد و موجب می گردد که فرد با تاخیر بیش از ۵ روز به پزشک مراجعه نماید که متاسفانه منجر به جوش خوردن استخوان بینی در شکل نامناسب می گردد.

ورزش بعد از عمل بینی در کرج

انجام فعالیت های ورزشی بعد از این جراحی های بینی به خصوص زیبایی بینی می تواند نتیجه جراحی را تغییر دهد و تاثیر منفی روی آن داشته باشد. همچنین برخی از فعالیت ها ممکن است باعث وارد شدن ضربه به بینی گردد. در ادامه نکات مربوط به این مسئله را ذکر کرده ایم :

شاید برای شما نیز سوال باشد که آیا بعد از جراحی بینی در کرج انجام ورزش خطرناک است ؟ باید گفت پس از هر پروسیجر جراحی نه تنها بینی تحت تاثیر قرار می گیرد بلکه تمامی بدن نیاز به استراحت و ریکاوری دارند.

از طرفی ورزش کردن و انجام فعالیت های سنگین منجر به بالا رفتن فشار خون و ضربان قلب می گردد. و این اتفاق احتمال خون دماغ شدن و بروز دیگر عارضه ها را بالا می برد. مورد بعدی اینکه فعالیت ورزشی و حرکات سنگین می تواند موجب افزایش تورم و باد بینی گردد. این امر می تواند نتیجه را دستخوش تغییر کرده و ظاهری ناخوشایند برای بینی شما ایجاد کند.

مورد دیگری که پیش تر نیز ذکر شد ، وارد آمدن ضربه به این عضو می باشد. ساختار بینی بعد از عمل در حالت ضعیف و غیر مستحکمی قرار دارد و تا رسیدن به این استحکام و به اصطلاح سفت شدن بینی کمی زمان نیاز است. بنابراین حتی کوچک ترین فشار نیز می تواند باعث آسیب دیدن آن و حتی تغییر حالت بینی شود.

بنابراین برای اطلاع از زمان مناسب برای شروع ورزش ، باید با یک پزشک خوب مشورت نمایید و به طور تقریبی تا دو ماه بعد از جراحی زیبایی بینی در کرج پرداختن به ورزش های دو ، بدن سازی ، شنا ، فوتبال ، ایروبیک و بسکتبال و حتی کوهنوردی توصیه نمی ‌گردد. اما این نکته را در نظر داشته باشید در صورتی که بعد از شروع فعالیت های بدنی احساس کردید که تورم بینی بیشتر شده است ، دست نگه دارید. به یاد داشته باشید برای شروع ورزش بعد از جراحی بینی هیچگاه عجله نکنید و تا ریکاوری کامل ، صبر نمایید.

 

 

جراحی بینی در افراد مسن

برای تغییر شکل بینی ، ترجیحا بعد از ۱۸سال این عمل توصیه می گردد و از ۱۶ تا ۱۸سال اگر فرد از رشد صورت کافی برخوردار باشد و استخوان بندی درشتی داشته باشد می توان با صلاحدید پزشک و تصمیم علمی ایشان اقدام به انجام جراحی بینی در کرج کرد. انجام جراحی رینوپلاستی در کرج در سنین بالاتر نیز امکان پذیر است ولی با توجه به تغییرات پوست در سن بالا (بالای ۴۰) و با توجه به افتادگی صورت و بینی و ضخامت پوست در افراد با سن بالاتر قطعا دکتر بینی شما بهترین راهنمایی را در مورد اقدام به عمل زیبایی بینی در کرج به شما خواهد کرد زیرا جمع شدن پوست و شکل گرفتن بینی در سنین بالاتر بسیار متفاوت با جوانی است.

قطعا وجود سلامت جسمی ؛ سلامت قلب و نرمال بودن آزمایشات روتین و عدم بارداری و عدم عادت ماهانه و توجه به مصرف داروهای خاص مثل راکوتان و غیره قبل از اقدام به جراحی توسط یک جراح متعهد و ماهر بررسی و ارزیابی می گردد.

جهت تماس با دکتر سیما ندافی ، روی دکمه زیر کلیک کنید

فین کردن بعد از عمل بینی

علاوه بر توصیه های اکید در خصوص محدودیت ورزش های رزمی و عملکردهای فیزیکی که خطر برخورد ضربه به بینی بعد از جراحی بینی در شهر کرج را به همراه دارد، باید مراقب عملکردهای روتین و کارهای دیگر در طول دوره ریکاوری نیز باشید. برای مثال، اقدام به ظاهر بی خطری مثل فین کردن می تواند عوارض جانبی را به همراه داشته باشد. با توجه به اینکه ساختارهای داخلی بینی بعد از جراحی، بسیار ظریف و آسیب پذیر هستند، وارد آوردن فشار شدید مثلاً با اقداماتی از قبیل فین کردن می تواند باعث بروز خونریزی شده و فرایند بهبود را به تعویق انداخته و به صورت بالقوه در نتیجه زیبایی و فانکشنال بینی اختلال ایجاد کند. در برخی موارد نیز ممکن است شدت آسیب وارده به اندازه ای باشد که نیاز به انجام جراحی ترمیمی را به امری ضروری تبدیل نماید.

این محدودیت تا 3-4 هفته بعد از جراحی توصیه می شود و سپس روش صحیح آن توسط جراح به شما آموزش داده می گردد. در طول دوره مراقبت های بعد از عمل بینی ، جراح روند بهبود را تحت کنترل قرار می دهد تا به شکلی ایده ال پیشرفت نماید. بعد از سپری شدن این فاز بیمار می تواند فعالیت های روتین خود را از سر گیرد.

تتراسایکلین بعد از جراحی بینی در کرج

بعد از عمل بینی لازم است پس از خارج نمودن تامپون و بعد از فرایند شستشوی بینی، سه بار در روز بر روی بخیه های جراحی، از پماد تتراسایکلین استفاده کنید.
سپس مقداری پماد را بر روی یک گوش پاک کن جدید قرار داده و مثل یک لایه نازک کرم، بر روی زخم ها بمالید. بعلاوه، لازم است داخل سوراخ های بینی را نیز با پماد چرب کنید. برای این منظور پماد را در جایی قرار دهید تا پماد آبکی و نرم شود سپس سر پماد را دم سوراخ بینی گذاشته و داخل سوراخ را پر کنید. از آنجایی که پماد آبکی است داخل بینی را کامل آغشته می نماید. از فرو کردن گوش پاک‌ کن و دستمال و پنبه لول شده در داخل بینی جدا خودداری کنید به خصوص در تکنیک جراحی بسته. اگر مقدار پماد مالیده شده روی زخم ها بیش از اندازه زیاد باشد از رسیدن هوا به برش ها جلوگیری کرده و فرایند بهبود را به تعویق می اندازد.

 

عکس قبل و بعد عمل بینی

 

بهترین فصل برای انجام عمل بینی در کرج

جراحی بینی ، یک نوع جراحی زیبایی می باشد و می توان آن را در هر زمانی از سال به انجام رساند ؛ اما شاید برای برخی این سوال پیش آمده باشد که فصل های مختلف می توانند روی ریکاوری این پروسه تاثیرگذار باشند؟ ما در این قسمت ، به این سوال پاسخ داده ایم .

عمل زیبایی بینی در فصول مختلف

بیشتر افراد ترجیح می دهند به علت مرخصی و تعطیلات در بهار و تابستان جراحی خود را به انجام رسانند. البته اگر می خواهید عمل خود را در این فصول در کرج انجام دهید ، نیاز است تا یک سری نکات را در نظر داشته باشید که در ادامه ذکر کرده ایم.

  • حساسیت فصلی خود را کنترل کنید. برای انجام جراحی بینی در بهار و پاییز ، آلرژی فصلی خود را قبل از اقدام به جراحی زیبایی بینی کنترل بفرمایید. در طول فصل بهار و پاییز ، میزان مواد آلرژی زا در هوا افزایش می یابد. این موضوع ؛ در این زمان از سال با عطسه های شدید ، آبریزش بینی یا خارش شدید همراه است ، توصیه می شود آلرژی فصلی را به کمک پزشک خود کنترل و سپس با آرامش اقدام به عمل بینی بفرمایید.
  • در فصل تابستان از گرما دور بمانید
  • گرما می تواند تورم را افزایش دهد و حتی منجر به خون دماغ شدن گردد ، بنابراین توصیه می شود تا جای ممکن خانه بمانید و در محیط های گرم قرار نگیرید.

در برابر نور خورشید قرار نگیرید

اشعه خورشید می تواند روی روند بهبود با ایجاد تورم تاثیر منفی بگذارد. این موضوع همچنین منجر به طولانی شدن پروسه جذب هماتوم و خونمردگی ها می شود. حتی در طول دوره نقاهت تا حد امکان به علت تورم و ایجاد التهاب جدید در موضع جراحی بینی از قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

در فصل زمستان

از ملاقات با افراد مبتلا به سرما خوردگی خودداری بفرمایید و در صورت ابتلا به سرما خوردگی برای جلوگیری از عطسه و علائم همراه بلافاصله جراح خود را مطلع سازید تا با پیش بینی دارویی مانع از بروز تورم و خونریزی بینی شوند. از برخورد باد سرد مستقیم به بینی جدا خودداری بفرمایید

در کل انجام جراحی بینی در تمام فصول سال بلامانع و با آرامش قابل انجام است ؛ فقط نکات هر فصل بهتر است قبل از اقدام به جراحی زیبایی بینی با راهنمایی جراح شما پیش بینی و پیشگیری گردد.

توضیحات دکتر سیما ندافی در مورد عمل زیبایی بینی در فصول مختلف سال

اگر بهترین جراح بینی در کرج را انتخاب نکنیم چه اتفاقی می افتد؟

زمانی که با یک پزشک با تجربه و ماهر کار کنید ، ریسک بروز عوارض و احتمال راضی نبودن از نتیجه به شکل قابل توجهی کاهش می یابد. مشکلات بعد از این عمل معمولا برای بیمارانی اتفاق می افتد که شخص مناسبی را برای انجام آن انتخاب نکرده باشند. از نتایج یک انتخاب اشتباه ، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

بروز مشکلات تنفسی : همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد ، اگر یک جراح بینی ماهر را انتخاب نکنید ، ممکن است مشکلات تنفسی که وجود داشتند برطرف نشوند. به عنوان مثال جراح قادر به اصلاح انحراف تیغه بینی و یا اصلاح طاقچه ها (دوربین های) بینی را نداشته باشند. در نظر داشته باشید که عدم اصلاح انحراف تیغه بینی منجر به کج شدن بینی در آینده می گردد. البته توجه داشته که گاها اصلاح انحراف بینی به‌ طور کامل حتی د ردستان جراح ماهر هم امکان پذیر نخواهد بود و این به خاطر اتصالات تیغه بینی به مغز و نقاط دارای حساسیت می‌ باشد. فی الواقع برای روبرو بودن با انسان زنده احترام به قوانین جراحی و خط قرمز ها برای حفظ جان بیمار الزامی است.

البته در نظر داشته باشید که گاهی اوقات بیماران از نتیجه کلی رینوپلاستی ناراضی خواهند بود و این امر نه به خاطر عدم تبحر جراح ، بلکه به خاطر بالا بودن انتظارات خودشان می باشد. زمانی که در جلسه مشاوره شرکت می کنید ، پزشک برایتان توضیح خواهند داد که باید چه انتظاری از نتیجه جراحی زیبایی بینی خود داشته باشید. زیرا گاهی اوقات به علت پوست ضخیم بینی ، انحراف مادر زادی محور میانی صورت و بینی ، شکل و ساختار اولیه ی استخوان صورت و فرم گونه ها ؛ رسیدن به آنچه بیمار میخواهد امکان پذیر نیست و جراح بینی نیز نمی تواند تضمینی در جهت به دست آوردن آن به متقاضی دهد.

از طرف دیگر جراح ماهر باید قدرت تشخیص شکل و مدل بینی در هر صورت را داشته باشد به عنوان مثال بداند که با توجه به خطوط چهره و فرم استخوان بندی صورت و سایز لب ها و ارتفاع پشت لب و زاویه بینی با پیشانی و ضخامت پوست نوک بینی ؛ چه تغییر در بینی موجب تناسب و زیبایی بیشتر در چهره و بینی می گردد. مثلا قوس بدهد یا ندهد و یا تا چه حد نوک بینی را سر بالا کند.

پس انتخاب یک جراح بینی خوب در کرج قطعا در نتیجه موثر است. فراموش نکنید نقش جراح در تشخیص آلرژی قبل از جراحی نیز مهم است زیرا خیلی از بیماران از ابتلا به آلرژی فصلی خود بی اطلاع می ‌باشند و پس از جراحی اشکالات تنفسی خود را به نتیجه جراحی نسبت می دهند در حالی که نیاز به کنترل دارویی آلرژی جهت لذت تنفسی دارند.

جای زخم عمل زیبایی بینی

بسیاری از مراجعه کنندگان پروسه جراحی زیبایی بینی در کرج نگران بر جای ماندن جای زخم یا تشکیل بافت اسکار در محل انسیژن و خط جراحی خود می ‌باشند. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که یکی از تبعات رعایت نکردن مراقبت های بعد از عمل ، به وجود آمدن همین عارضه است. در صورت عدم رعایت پیشنهادات و آموزش های جراح خود ، به احتمال زیاد بافت اسکار می تواند در بیرون ، زیر و داخل بینی شکل بگیرد. این مشکل نه تنها روی ظاهر بینی تاثیر خواهد گذاشت ، بلکه احتمال دارد منجر به بروز مشکلات تنفسی نیز گردد.

دلیل بروز اسکار بعد از جراحی بینی چیست؟

مهم ترین فاکتور تاثیر گذار روی این مسئله واکنش بدن بیمار به ایجاد انسیژن و برش جراحی می ‌باشد که اصلا قابل پیش بینی قبل از جراحی نمی باشد. برای درک بهتر این موضوع در بین اقوام به اسکار و محل جراحی سزارین یا تیرویید ایشان دقت بفرمایید و قطعا متوجه تفاوت های زیاد بین شکل زخم جراحی آنها خواهید شد.

دومین علت در تشکیل اسکار جراحی ؛ نوع پوست متقاضی می باشد. احتمال بروز جای زخم در افرادی که پوست تیره و ضخیم دارند بیشتر دیده می شود.

در رینوپلاستی ، پزشک برش هایی را در پوست ایجاد می نماید تا اقدام به ایجاد تغییرات لازم نماید. بعد از اینکه این برش ها توسط بخیه بسته شدند ، بدن با استفاده از پروتئینی با نام کلاژن سعی بر ترمیم برش ها و پوست می نماید. با اینکه در برخی موارد نمی توان از بروز گوشت اضافه و اسکار جلوگیری کرد ، اما می توان اقداماتی را جهت برطرف کردن آن به انجام رساند.

جای اسکار جراحی بینی مشخص می شود؟

این موضوع به این بستگی دارد که برای عمل بینی از کدام تکنیک استفاده شده باشد. برای مثال اگر از روش باز بهره گرفته شده باشد ، اسکارها نمایان تر خواهند بود. اما جای زخمی که در اثر روش بسته ایجاد می گردد داخل بینی بوده و با چشم قابل دیدن نیست و در صورت بروز تورم در داخل بینی و گاها گرفتگی بینی می گردد. در هر شرایط ، باید مطلع باشید که محل انسیژن جراحی ، جنس و ضخامت پوست بینی ، واکنش ترمیم در بدن بیمار از عوامل مهم در ایجاد اسکار بینی بعد از جراحی می ‌باشد و جراح در بروز آن نقش بارزی ندارد.​

 

رینوپلاستی-در-کرج

 

جای زخم جراحی بینی چگونه درمان می شود؟

جای نگرانی نیست ، چرا که این زخم ها در اکثر موارد به صورت خود به خودی از بین خواهند رفت. اما همیشه اینطور نیست و برخی افراد بر اساس واکنش بدن به تیغ جراحی با اسکار مواجه می شوند. برای اینکه این اسکار از بین برود ، می توان از روش هایی مثل استفاده از پمادهای موضعی ، لیزر ، جراحی ترمیمی و تزریق استروئید کمک گرفت. باید توجه داشته باشید که انجام هر یک از این کارها باید با تایید پزشک و بر اساس نوع زخم تصمیم گرفته شود. در ادامه هر کدام را معرفی کرده ایم :

  • پمادهای موضعی

بعد از عمل بینی ، اگر لازم باشد جراح شما پمادهای ضد اسکاری برایتان تجویز خواهد کرد که باید به مدت چند ماه آن ها را مصرف نمایید. پمادهای سیلیکونی نیز در از بین بردن جای زخم رینوپلاستی موثر هستند.

  • لیزر درمانی

این لیزرها نمی توانند به شکل کامل اسکار جراحی را از بین ببرند ، اما آن را کمرنگ می کنند. این اتفاق به دلیل تحریک کلاژن سازی آن منطقه صورت می گیرد.

  • جراحی ترمیمی

اگر محل زخم با واکنش شدید کلاژن سازی در بدن فرد همراه باشد و ایجاد اسکار برجسته یا بد شکل نماید ؛ می توانید با انجام عمل ترمیمی آن را از بین ببرید. نکته قابل توجه در هر اسکاری در بدن این است که قبل از تصمیم به اقداماتی که در بالا اشاره شد ، باید به مدت حداقل یک سال منتظر باشید. زیرا زمان ترمیم اسکارهای جراحی ۶ ماه تا یک سال می‌ باشد. خیلی از اسکارها که خوشایند به نظر نمی‌ رسند در این مدت از بین می روند و نیازی به جراحی نخواهند داشت.

  • تزریق استروئید

تزریق این ماده می تواند تاثیر خوبی داشته باشد ، اما تنها اسکارهای نازک را از بین می برد. اما می توان این پروسه را بی خطرترین راه برای درمان جای زخم جراحی بینی دانست.

اسکار عمل زیبایی بینی کی از بین می رود؟

تا خوب شدن زخم ها به حدود هفت روز زمان نیاز است. جای آن ها نیز در مدت زمان سه تا شش ماه از بین می روند. البته ، اگر از ( تکنیک بسته) در جراحی زیبایی بینی استفاده شده باشد ، جای زخمی بر روی پوست خارجی بینی ایجاد نمی شود و اسکاری هم وجود نخواهد داشت که نیاز به برطرف کردن آن باشد.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید

سوالات رایج جراحی زیبایی بینی

آیا بعد از جراحی ، نیاز به بستری بیمار می باشد ؟

تقریبا همه افرادی که تحت جراحی رینوپلاستی قرار می گیرند ، در همان روز عمل ، مرخص شده و به منزل باز می گردند ؛ حدود 4 تا 6 ساعت تحت نظر بودن در سیستم بیمارستانی پس از جراحی بینی ، لازم و کافی به نظر می رسد.

دوره نقاهت جراحی زیبایی بینی چقدر است ؟

برای گرفتن یک الی دو هفته مرخصی از محل کار خود ، برنامه ریزی کنید. بعد از عمل زیبایی بینی ، تورم و کبودی را در ناحیه درمان تجربه خواهید کرد ؛ تقریبا بعد از یک هفته از این پروسیجر ، می توانید فعالیت های خود را از سر بگیرید . بهبود کامل تورم بافت بینی و نمایش شکل واقعی آن ، معمولا به یک تا یک و نیم سال زمان نیاز دارد.​

آیا رینوپلاستی دردناک است ؟

خیر ؛ جراحی زیبایی بینی ، تحت بیهوشی عمومی انجام گرفته و بیمار در حین آن ، درد را احساس نخواهد کرد. میزان درد ناشی از عمل در دوران نقاهت نیز به قدری خفیف خواهد بود که با مصرف مسکن های تجویز شده از سوی پزشک ، تسکین می یابد.

بهبودی کبودی ناشی از جراحی به چه مدت زمان نیاز دارد ؟

معمولاً کبودی های ناشی از این عمل جراحی ، بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی فروکش می کنند.

آیا بیمه ، هزینه های رینوپلاستی را پوشش می دهد ؟

قبل از زمان بندی برای جراحی بینی ، در خصوص هزینه های آن ، با پزشک معالج خود گفتگو کنید ؛ از آنجایی که این روند یک جراحی زیبایی می باشد ، معمولاً شرکت های بیمه ، هزینه آن را تحت پوشش قرار نمی دهند.

مدت زمان مورد نیاز جهت انجام جراحی زیبایی بینی چقدر است ؟

مدت زمان مورد نیاز برای این فرآیند ، به میزان ناهنجاری ها بستگی دارد ؛ ولی در حالت کلی این جراحی ، به 1 تا 3 ساعت زمان نیاز دارد.

آیا امکان افتادگی بینی بعد از جراحی بینی در کرج وجود دارد ؟

افتادگی نوک بینی وابسته به تکنیک مورد استفاده پزشک در طول جراحی و مراقبت بیمار بعد از آن می باشد. در صورتی که جراح هنگام ایجاد تغییرات در نوک بینی از مکانیسم هایی استفاده کند که باعث تقویت نوک بینی می گردند قطعا بینی دچار افتادگی نخواهد شد.

آیا عمل بینی منجر به ایجاد مشکل بویایی می شود ؟

خیر ، اعصاب بویایی در سقف سوراخ های داخلی بینی قرار دارند که در جراحی بینی در کرج هرگز این قسمت مورد دستکاری قرار نخواهد گرفت ، بنابراین امکان آسیب پذیری حس بویایی پس از عمل زیبایی بینی وجود ندارد.

آیا پس از جراحی بینی در کرج ، سفر هوایی برای بیمار ضرر دارد؟

سوالی متداول که در برنامه بیمار ایجاد می شود این است که تا چه زمان پس از عمل بینی در کرج می توان به مسافرت هوایی و یا مسافرت رفت. لازم به تاکید است که هفته اول پس از جراحی می بایست نزدیک جراح خود باشید و مسافرت هوایی و مسافرت ها به علت تغییر فشار و ایجاد تورم و احتمال خونریزی ترجیحا تا ۱_۲ماه بعد از عمل توصیه نمی شود و با ایجاد عوارض ذکر شده در سیر بهبود بینی و شکل گیری آن اختلالات جبران ناپذیری ایجاد می کند.


 
0 0 آرا
امتیاز دهی
ثبت نام
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

دکتر سیما ندافی

اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چاپ صفحه