بهترین متخصص گوش و حلق و بینی | دکتر سیما ندافی

متخصص گوش و حلق و بینی ، پزشکی است که به تشخیص و درمان بیماری ها و اختلالات مرتبط با گوش ، حلق ، بینی و سر و گردن و همچنین درمان ضایعات حنجره ، پولیپ های بینی و تومورهای سر و گردن می پردازد ؛ این دسته از پزشکان با عنوان پزشکان ENT شناخته می شوند. برای اینکه بیشتر با این تخصص آشنا شوید ، این مقاله از دکتر سیما ندافی یکی از بهترین متخصصین گوش و حلق و بینی کرج را از دست ندهید.

بهترین متخصص گوش و حلق و بینی کرج - دکتر سیما ندافی

دکتر سیما ندافی یکی از برجسته‌ترین متخصصین گوش، حلق و بینی در کرج است. او دارای مدرک پزشکی عمومی و تخصصی از دانشگاه‌های معتبر ایران می‌باشد و با سال‌ها تجربه در این زمینه، توانسته است خود را به عنوان یکی از بهترین‌ها در حوزه کاری‌اش مطرح کند.

به‌عنوان یک پزشک متعهد و حرفه‌ای، دکتر سیما ندافی همواره در تلاش است تا دانش و مهارت‌های خود را به‌روز نگه دارد و با شرکت در دوره‌های آموزشی و کنفرانس‌های بین‌المللی، از جدیدترین پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیکی بهره‌مند شود. تعهد وی به بهبود مستمر و ارائه بهترین خدمات درمانی، او را به یکی از متخصصین محبوب و مورد اعتماد بیماران تبدیل کرده است.

بهترین متخصص گوش و حلق و بینی کرج - دکتر سیما ندافی

وظایف متخصص گوش و حلق و بینی

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد ، متخصص ENT علاوه بر تمرکز و تسلط بر این رشته ، به بیماری های مرتبط با سینوس ها ، حنجره و آناتومی صورت و گردن نیز اشراف دارد ؛ به علاوه جراح ENT ، دوره هایی در زمینه علوم ارتباطی چون دوره های گفتاری و شنیداری را نیز سپری نموده است.

برای دریافت مشاوره تخصصی از دکتر ندافی ، فرم زیر را پر کنید. با شما تماس می گیریم

در ادامه به شرح وظایف جراح گوش و حلق و بینی می پردازیم :

• گوش و بینی

یک متخصص گوش و حلق و بینی خوب در کرج ، قادر به درمان مشکلات گـوش از قبیل کم شنوایی ، سوت کشیدن گـوش ، عدم توانایی در حفظ تعادل و نیز درمان اختلالات حاد گـوش داخلی و خارجی می باشد ؛ همچنین متخصص ENT ، تمرکز کافی بر درمان مشکلات چشایی ، آلرژی و اختلالات سینوسی و پولیپ بینی که سبب خرناس کشیدن در حین خواب می شود را نیز دارا است.

جراح گوش و حلق و بینی به منظور درمان اختلالات ظاهری در فرم بینی بیمار ، اقدام به انجام جراحی پلاستیک می نماید ؛ نتیجه عمل زیبایی بینی در کرج توسط این فرد منجر به نتیجه ای می شود که در آن بینی دارای عملکرد تنفسی ایده آل بوده و نیز تناسبی عالی و زیبا در چهره بیمار به همراه دارد.

مطب دکتر سیما ندافی ، بهترین متخصص گوش و حلق و بینی کرج کجاست؟

کرج – چهارراه طالقانی شمالی – ساختمان پزشکان هستی – جنب فروشگاه سالیان – طبقه سوم

• سر و گردن

از دیگر وظایف بهترین متخصص گوش و حلق و بینی کرج ، پیگیری دلایل بروز سردردهای میگرنی می باشد ؛ همچنین دکتر گوش و حلق و بینی ، اختلالات و بیماری های مرتبط با حنجره ، گلو و تیروئید را که عموما شامل اختلال در بلع غذا و تکلم می باشد را نیز بررسی و درمان می نماید.

اختلالات مربوط به ناحیه سر و گردن می تواند سبب بروز اشکال در سیستم شنوایی ، بینایی و حتی بویایی گردد ؛ علت اختلالات سر و گردن ممکن است ناشی از سرطان ، بیماری های ویروسی یا تصادف باشد.

یکی دیگر از وظایف متخصص گوش و حلق و بینی ، درمان اختلالات عصبی جمجمه ای می باشد ؛ متخصص ENT ، به منظور درمان بیماری های سر و گردن و اختلالات عصبی جمجمه ، آزمایشات مختلفی چون بررسی بیماری های ویروسی ، حساسیت ها و سرطان را تجویز می نماید.

پس از انجام آزمایشات ، بهترین دکتر گوش و حلق و بینی کرج می تواند داروهای لازم را تجویز کند ، اقدام به درمان و آزمایش شنوایی نماید و در صورت نیاز بیمار را به متخصص مربوطه ارجاع دهد.

متخصص گوش ، حلق و بینی ، قادر به بررسی تومورهای سرطانی و غیرسرطانی سر ، گردن و بینی ، حنجره و گلو ، سینوس ها ، بخش فوقانی مری شامل تیروئید ، پاراتیروئید ، برآمدگی در ناحیه گردن و سرطان حنجره می باشد.

متخصص ENT ، به وسیله میکروسکوپ های قوی اقدام به انجام جراحی پلاستیک و جراحی های ساختاری می نماید.

جهت تماس با مطب ، روی دکمه های زیر کلیک کنید

متخصص گوش و حلق و بینی چگونه آموزش می بیند ؟

در کشور ما ، یک جراح گوش و حلق بینی خوب باید در ابتدا به اخذ مدرک پزشکی عمومی اقدام نماید و پس از آن از طریق امتحانات مربوطه جهت دریافت مقاطع بالاتر اقدام می نماید.

بهترین متخصص گوش و حلق و بینی کرج

حوزه های تخصصی پزشک ENT

یکی از مهم ترین حوزه های تخصصی دکتر ENT ، درمان می باشد که عبارتست از :

درمان آلرژی

بهترین  متخصص گوش و حلق و بینی در کرج به منظور مقابله با آلرژی از طریق ایمنی درمانی و تجویز دارو ، منع بیمار از قرارگیری در محیط های آلوده و حساسیت زا اقدام به درمان بیماران خود می نماید.

سایر اقدامات درمانی متخصص ENT به شرح ذیل است :

1. درمان ورم جداره مخاطی بینی دائمی و فصلی
  2. درمان زکام فصلی
  3. درمان سینوزیت های مزمن
  4. درمان عفونت گوش میانی
  5. درمان گلو درد و سرگیجه

لارنگولوژی یا حلق ( حنجره )

از دیگر حوزه های تخصصی جراح گوش و حلق و بینی ، حنجره شناسی یا اصطلاحا لارینگولوژی می باشد که به بررسی ناهنجاری های گلو ؛ از جمله نارسایی ها و اختلالات در اموری چون بلع غذا و شنیدن اصوات می پردازد ؛ متخصص های این حوزه معمولا با موارد زیر سر و کار دارند :

• گرفتگی صدا یا سینه
  • گلو درد
  • اختلالات بلع
  • عفونت ها
  • برگشت اسید به معده یا همان رفلاکس معده
  • و تومورها

اتولوژی و نورواتولوژی یا گوش

از دیگر حوزه های تخصصی این متخصصان می باشد که به بیماری های گوش ؛ از جمله عفونت ، آسیب ، تومورهای خوش خیم و اختلالات مسیر عصب شنوایی که تعادل حرکتی را تحت الشعاع قرار می دهد ، می پردازد ؛ به طور کلی متخصص ENT که در این حوزه به تحصیل پرداخته با موارد ذیل سر و کار دارد :

1. سرگیجه
  2. عفونت گوش داخلی و خارجی
  3. مواجهه با فقدان شنوایی
  4. زنگ زدن گوش
  5. درد در نواحی سر ، صورت و گردن

رینولوژی یا بینی

بهترین متخصص گوش و حلق و بینی کرج که در این حوزه تخصص کسب نموده ، اختلالات مربوط به بینی و سینوس ها را بررسی می نماید.

متخصص گوش و حلق و بینی

در چه مواردی باید به متخصص رینولوژی مراجعه نمود ؟

• مواجهه با اختلالات سینوسی
  • گرفتگی و خونریزی بینی