جراحی بینی استخوانی به همراه فیلم و عکس

یکی از انواع جراحی های زیبایی که امروزه طرفداران بسیار زیادی را در جهان به خود اختصاص داده است، جراحی بینی در کرج می باشد. بینی ها در کل به دو دسته استخوانی و گوشتی تقسیم بندی می شوند. در ادامه این مقاله دکتر سیما ندافی ، به طور خاص به جراحی بینی استخوانی پرداخته است. از ویژگی های یک بینی استخوانی می توان به پوست نازک ، منافذ بسته و استخوان و غضروف محکم آن اشاره کرد. در صورتی که شما نیز می خواهید بدانید در این دسته قرار می گیرید یا خیر ، با ما در این مقاله همراه باشید.

 

جراحی-بینی-267

 

جراحی بینی استخوانی به منظور رفع ایرادات موجود در ظاهر بینی انجام می گیرد.

از جمله ایرادات ظاهری بینی می توان به :

  • کج بودن بینی
  • افتادگی نوک بینی
  • قوز بینی
  • عدم تقارن در سوراخ های بینی
  • بزرگ بودن نوک بینی و غیره اشاره نمود.

همانطور که می دانید پوست بینی ، یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین عوامل در نتیجه این عمل است ؛ پوست بینی های استخوانی نسبت به بینی های گوشتی ، بسیار نازک تر می باشد ؛ از این رو این دسته از بینی ها بسیار انعطاف پذیرتر هستند ، بنابراین می توان گفت دست جراح در حین عمل بینی استخوانی جهت تغییر شکل فرم ظاهری بینی ، بسیار بازتر می باشد. تمامی مشکلات بینی های استخوانی همچون برآمدگی ، کجی و از این قبیل موارد با انجام این پروسیجر ، برطرف می شوند. در اکثر مواقع بیشترین توجه جراح جهت انجام عمل جراحی بینی استخوانی ، بر روی پل بینی می باشد.

فیلم عمل بینی استخوانی در کرج توسط دکتر ندافی

 

تاثیر بینی در زیبایی

به دلیل اینکه بینی در مرکز صورت قرار گرفته و برجسته است، تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره اشخاص دارد. چنانچه بینی دارای ایرادات ذکر شده بوده یا با اجزای دیگر موجود در صورت در تناسب نباشد، موجب نازیبایی چهره می گردد. بهترین جراح بینی کرج با به کارگیری تمام تخصص و مهارت خود، بینی را به شکلی فرم می دهد که با سایر اجزای چهره در تناسب باشد.

ویژگی های بینی استخوانی

میزان ضخامت پوست و میزان ضخامت استخوان ها و غضروف های بینی دو عاملی هستند که نوع بینی را تعیین می نمایند. بینی های استخوانی دارای استخوان ها و غضروف های ضخیم و مستحکم بوده و پوست آن ها نازک می باشد. به دلیل وجود این دو ویژگی در بینی های استخوانی ، انجام جراحی بینی استخوانی در شهر کرج به مراتب آسان تر از انجام جراحی بینی گوشتی می باشد.

 

جراحی بینی استخوانی

 

نتیجه جراحی زیبایی بینی استخوانی

برخلاف محدودیتی که در فرم دادن بینی های گوشتی وجود داشته و فقط می توان آن ها را فرم طبیعی فرم داد، در فرم دادن بینی های استخوانی هیچ محدودیتی وجود ندارد. بینی های استخوانی را با توجه به سلیقه خود بیمار می توان قوس داده و به فرم فانتزی جراحی کرد یا قوسی در آن ایجاد نکرده و آن را به فرم طبیعی جراحی نمود.

یکی از مهم ترین عوامل در نتیجه این فرآیند ، ایجاد تناسب و تعادل در بین اعضا چهره می باشد و تنها افرادی از این عمل نتایج مطلوبی دریافت می کنند ، که در حین انجام جراحی بینی استخوانی به این نکته توجه شده باشد.

 

جراحی بینی استخوانی

 

اقدامات قبل از جراحی بینی استخوانی در کرج

  • قطع مصرف برخی داروها: بیماران باید دو هفته قبل از جراحی ، مصرف مکمل های گیاهی، برخی ویتامین ها همچون ویتامین E و داروهایی مثل آسپرین که با رقیق شدن خون موجب افزایش احتمال خونریزی در حین عمل می شوند را قطع نمایند.
  • مطلع کردن جراح از سوابق بیماری: اگر در گذشته به بیماری های مزمنی مبتلا بوده یا در حال حاضر به چنین بیماری هایی ابتلا دارید.چنانچه داروی خاصی همچون راکوتان یا داروهای ضد بارداری استفاده می کنید و به دارو یا مواد غذایی خاصی حساسیت دارید حتماً آن ها را با جراح خود مطرح کنید.
  • محل کلینیک یا بیمارستان را شناسایی کنید: برخی از افراد دچار این استرس هستند که نتوانند در روز جراحی بینی استخوانی محل کلینیک یا بیمارستان را به راحتی پیدا کرده و به موقع در آنجا حاضر شوند.به همین دلیل بهتر است چند روز پیش از جراحی محل دقیق کلینیک را شناسایی نمایید.
  • به مدت 8 ساعت چیزی میل نکنید: بهتر است افراد در شب قبل از عمل غذایی سبک میل نموده و پس از آن چیزی نخورند.اینکار موجب خالی بودن معده شده و از بروز خطرهای احتمالی ناشی از پر بودن معده و بازگشت غذا به دهان و بینی خودداری می کند.
  • قبل از جراحی استحمام کنید: بعد از جراحی برای مراقبت از موقعیت جدید ساختار بینی بر روی آن اسپلینت یا چسب قرار داده می شود که به مدت 1 هفته باید از خیس شدن آن جلوگیری کرد.
  • به همین منظور لازم است شب قبل از پروسه دوش بگیرید تا بعد از آن نیازی به حمام کردن نداشته باشید.
  • خانم ها باید از آرایش کردن و لاک زدن در روز جراحی بینی استخوانی پرهیز نموده و در صورت داشتن ناخن مصنوعی حداقل یکی از آن ها را از روی ناخن خود بردارند.

مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی در کرج

  • بینی بعد از جراحی و به دلیل تغییراتی که در ساختمان و برش هایی که در پوست آن ایجاد می شود دچار کمی کبودی و ورم می شود که طبیعی است.
  • به طور طاق باز خوابیده و زیر سر خود را با گذاشتن چند بالشت به هنگام خوابیدن و استراحت کردن بالا نگه دارید.
  • از مصرف موادغذایی، میوه و سبزیجاتی که هضم آن ها نیازمند جویدن زیاد است خودداری نموده، غذاهای آبکی و شل میل نمایید.
  • مصرف موادغذایی پرفیبر را به مقدار زیاد در رژیم غذایی خود بگنجانید.
  • از انجام ورزش ها و فعالیت های سنگین خودداری نموده و تا چند روز سر خود را به سمت پایین خم نکنید.
  • برقراری رابطه زناشویی را به 2 هفته بعد از جراحی دماغ استخوانی موکول کنید زیرا موجب افزایش شدید ورم بینی می گردد.

جراحی بینی استخوانی

هزینه جراحی بینی استخوانی در شهر کرج

تعیین هزینه عمل بینی استخوانی به فاکتورهای بسیاری همچون دستمزد پزشک ، هزینه کلینیک و بیمارستان، هزینه داروها و غیره بستگی دارد. عامل تعیین کننده دیگر، میزان ایرادات بینی می باشد، بدیهی است که هزینه عمل یک بینی استخوانی با قوز بسیار شدید از عمل زیبایی بینی استخوانی قوزدار با قوز خفیف و میزان ایرادات کمتر ، بیشتر خواهد بود.

 

جراحی بینی استخوانی برای رفع قوز

بینی بعنوان مرکزی ترین اندام در صورت ، دارای انواع مختلفی می باشد. نوع بینی بر اساس ویژگی ها و فاکتورهای مرتبط با ساختار این اندام ، تعیین می شود. از ویژگی های بینی استخوانی ، پوست نازک و ویژگی بارز تر آن ، قوز یا برآمدگی روی پل بینی می باشد. بیشتر بیماران دارای بینی استخوانی ، متقاضی برداشته شدن قوز از روی پل بینی شان هستند. این ایراد از نمای نیمرخ ، بسیار آشکارتر می باشد ؛ ولی تقریباً از تمام زوایا ، شکل ظاهری صورت را تحت تاثیر قرار می دهد.

در جراحی برای برداشتن قوز بینی ، باید تمام فاکتورها از قبیل ویژگی های صورت ، نیازهای بینی جهت ارتقا شکل ظاهری و عملکرد ، و پیش زمینه صورت مثل پیش زمینه خلق یک پرتره ، مد نظر قرار داده شود.

آیا به فکر برداشتن قوز بینی تان هستید ؟

افرادی که به طور مادرزادی با قوز بینی متولد می شوند ، اغلب از نژادهای آسیایی متعلق به کشورهای ایران ، شمال هند یا پاکستان می باشند. بیشتر این بیماران دوست دارند بعد از جراحی شان ، ویژگی های طبیعی بودن بینی که به هویت فرهنگی و خانوادگی آن ها ارتباط دارد، رعایت شود. جراح در جراحی بینی استخوانی ، باید بینی را طراحی کند که با چهره هر بیمار ، تناسب داشته باشد.

در اصلاح قوز بینی ،تا هر جا که بینی فجرد اجازه بدهد ، اشکالات توسط جراح اصلاح شده و تناسب سازی می گردد. توجه به این نکته ضروریست که ساختار و شکل بینی زنانه و مردانه متفاوت میباشد . ولی متاسفانه خانم هایی با بینی مردانه و اقایانی با طرح بینی زنانه از موارد استثنا در این عمل می باشند .

مثلا خانمی را در نظر بگیرید که دارای بینی درشت ، با قوز بزرگ و استخوان پهن است .جراح هر چقدر هم که متبحر و توانا باشد ، تا جای مشخصی می توان این بینی را کوچک و فرم دهی کرد .لذا خواسته و اهداف بیمار همیشه قابل تامین توسط جراحی زیبایی بینی استخوانی نمی باشد و تا هر جایی که بینی راه بدهد اشکالات ان اصلاح میگردد . همین مورد در اقایانی که دارای بینی های با فرم زنانه می باشند نیز صادق است .

نمونه کار جراحی بینی استخوانی توسط دکتر سیما ندافی

 

فرایند برداشتن قوز بینی

یک سوم بالایی بینی از استخوان و یک سوم میانی آن ، از غضروف تشکیل شده است. بنابراین ، می توان گفت که قوز بینی دارای ساختار استخوانی ، غضروفی یا ترکیبی از هر دو می باشد. به همین دلیل در جراحی بینی استخوانی برداشتن یا کاهش دادن اندازه قوز ، می تواند شامل جراحی استخوان ، غضروف یا هر دو باشد.

دستاوردهای جراحی مختلفی برای برداشتن یا کوچک کردن اندازه قوز بینی وجود دارد. دستاورد مناسب ، بر اساس اناتومی ببنی و شکل صورت انتخاب میشود. در بعضی از موارد بینی های با قوز بزرگ و پوست بسیار ضخیم
به اشتباه ، بینی استخوانی تلقی میشود .ولی در اینگونه بینی ها،به علت وجود قوز بررگ و اثر کشش بر روی پوست ضخیم بینی ،باعث میشود که پوست نازک به نظر برسد و بعد از جراحی و برداشتن قوز که کشش پوست از بین میرود ، پوست ضخیم ، شکل و ضخامت واقعی خود را نشان میدهد و نوک بینی گوشتی و گرد و پهن تر به نظر میرسد .

این سوؤتفاهم با اگاهی دادن قبل از جراحی به بیماران موجب احساس رضایت بعد از جراحی خواهد شد . بنابراین انتخاب یک جراح با تجربه که قبل از جراحی اگاهی کامل از نوع بینی و روند جراحی و ریسک ها در اختیار بیمار خود می گذارد ، باعث میشود تا احتمال نیاز به جراحی ثانویه کاهش یابد و بیمار اگاهانه مسیر جراحی را طی نموده و نتیجه جراحی بینی استخوانی با احساس رضایت واقعی همراه باشد

برداشتن قوز بدون جراحی

ممکن است نام رینوپلاستی مایع و یا Liquid Rhinoplasty به گوشتان خورده باشد. در این پروسیجر با استفاده از فیلر ؛ شکل بینی تغییر می کند و نتیجه آن تا ۶ ماه ماندگاری دارد. این تکنیک برای افرادی استفاده می شود که قوز بینی دارند ولی حاضر به جراحی نیستند و یا امکان انجام رینوپلاستی به دلایل منع داخلی وجود ندارد و یا در افرادی که به دنبال جراحی رینوپلاستی دچار دفورمیتی های کوچک شده اند. با اینکه وارد شدن سوزن به پوست نسبت به قرار گرفتن زیر تیغ جراحی ریسک کمتری دارد ؛ اما هیچ عملی بدون خطر نیست. در ادامه اطلاعات مفیدی در این زمینه در اختیار شما قرار داده‌ ایم.

هزینه

این پروسه ، زیبایی محسوب می شود و تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد. در تزریق فیلر بینی بر خلاف عمل جراحی ؛ هیچ یک از مشکلات عملکردی بینی از بین نمی ‌رود. هزینه فیلر به نوع فیلر ؛ تعدادجلسات و دستمزد پزشک بستگی دارد.

این روند چگونه صورت می پذیرد؟

در روش جایگزین جراحی بینی استخوانی ؛ بینی های زین اسبی شکل ؛ بینی های crooked یا کج و معوج ؛ فرورفتگی در زاویه بینی با پیشانی و Droopy nose از ژل های با جنس هیالورونیک اسید استفاده می شود. این ژل در زیر پوست تزریق خواهد شد تا کانتور و حجم مورد نظر را ایجاد کند. فیلر در لایه های عمیق پوست تزریق شده ؛ در جای خود قرار می گیرد و شکل خود را حفظ می ‌کند. بسته به نوع پوست ؛ نتیجه دلخواه و ماده مصرف شده ؛ ماندگاری ژل متفاوت است. این روند در مقایسه با جراحی بسیار ساده تر است. در جلسه مشاوره ؛ زمانی که نظر و نتیجه مورد نظرتان را با پزشکتان در میان گذاشتید ؛ پروسه تزریق آغاز می شود.

اگر از سوزن برای تزریق ژل استفاده شود نیاز به بی حسی نخواهیم داشت ولی اگر از کانولا در تزریق ژل استفاده کنیم نیازمند بیحسی بینی هستیم.

در مرحله بعد تزریق فیلر توسط پزشک آغاز و سپس ماساژ مربوطه داده می شود.

این پروسه بین ۱۵_۴۵ دقیقه به طول می ‌انجامد. ریسک و عوارض جانبی این تزریق شامل کبودی ، تورم و قرمزی می‌باشد. گاهی امکان ورود فیلر به نقاط مجاور وجود دارد و در مواردی فشار فیلر بر روی عروق به دنبال تزریق با حجم بالا و یا در نقاط ممنوعه منجر به نکروز بافت می گردد. توجه بفرمایید که انتخاب بیمار برای این روش با صلاحدید پزشک معالج شما خواهد بود.

سوهان کشی بینی

سوهان کشی یا رسپینگ بینی ، روشی است که در آن قوز بینی برداشته می شود. این ابزار ، شباهت زیادی به سوهان ناخن دارد و پزشک با استفاده از آن ، قوز دماغ را در جراحی بینی استخوانی بر می دارد. البته در نظر داشته باشید این اقدام تنها زمانی صورت می پذیرد که قوز بینی کم باشد. در غیر این صورت ابتدا به وسیله استئوتوم از حجم قوز استخوانی کاسته می شود و سپس برای رفع نواقص کوچک و ایجاد ظرافت و زیبایی نهایی در بینی ، از سوهان کشی بهره گرفته می شود.

این رویکرد ، هم در عمل بسته و هم در عمل باز قابل استفاده است. در روش باز ، یک برش در وسط سوراخ های بینی ایجاد شده و سپس فرآیند رسپینگ شروع می شود. اما روش بسته از همان انسیژن داخل بینی تمام اقدامات درمانی توسط جراح ماهر انجام می گردد . تکنیک بسته روش تهاجمی نبوده و بسیار در حفظ و نگهداری سلامت بینی کمک کننده است به همین علت بیماران در تکنیک بسته جراحی بینی استخوانی از تورم و کبودی بسیار کم و ناچیز برخوردارند. در برخی موارد بیمار تصور می کند که صرف برداشتن قوز در بینی ایشان کافی است ولی با کوتاه کردن قوز تمام ارتباطات نوک و پشت بینی از تناسب خارج می شود و پهن شدن پشت بینی نیاز به انجام اقدامات دیگر مثل استئوتومی و اصلاح نوک بینی را نیاز خواهد داشت .

همچنان بعد از این پروسه ، به علت این که بافت ها دستکاری شده اند کمی تورم و کبودی مواجه خواهید شد که برطرف شدن کبودی 7 تا 10 روز و بهبود تورم حدود یک سال زمان نیاز دارد. هر چه استخوان بزرگتر و قوی تر باشد احتمال تورم و سیاهی بیشتر خواهد بود. این عمل درد ندارد و استفاده از داروهای ضد التهاب پس از جراحی بیشتر برای کاهش تورم پوست و استخوان تجویز می گردد.

پرسش و پاسخ

در ذیل به برخی از پرتکرار ترین سوالات افراد ، در رابطه با عمل زیبایی بینی استخوانی پاسخ داده شده است ، می توانید با مطالعه مطالب ذیل ، به پاسخ سوالات خود دست یابید.

آیا امکان بازگشت برآمدگی بینی ، پس از جراحی بینی استخوانی وجود دارد ؟

خیر ، امکان بازگشت قوز یا برآمدگی بینی های استخوانی ، پس از انجام عمل زیبایی وجود ندارد ، بنابراین در این باره نگران نباشید.

آیا دوران نقاهت جراحی زیبایی بینی استخوانی طولانی است ؟

خیر ، در حال حاضر با توجه به تکنیک های نوین و استاندارد مورد استفاده در این پروسه ، دوران نقاهت آن بسیار کاهش یافته است و افراد پس از استراحت به مدت کوتاه ، می توانند به سرکار بازگشته و به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند.

آیا در دوران نقاهت عمل زیبایی بینی استخوانی نیاز به رعایت دستورالعمل های خاصی می باشد ؟

بله ، در قسمت مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی در همین مقاله ، به طور کامل در رابطه با این موضوع توضیح داده شده است.

آیا مشکلات تنفسی نیز با انجام جراحی برطرف می شوند ؟

افرادی که دارای مشکلات تنفسی بوده و قصد انجام جراحی بینی استخوانی را نیز دارند ، باید جراحی درمانی و زیبایی بینی را به طور همزمان انجام دهند ؛ بدین سبب نه تنها مشکلات تنفسی آن ها بهبود می یابد ، بلکه فرم ظاهری بینی شان نیز تغییر می کند.

افرادی که این عمل را انجام داده اند ، تا چه مدت باید از چسب بینی استفاده کنند ؟

مدت زمان استفاده از چسب بینی در افراد با توجه به شرایط و نظر جراح ، متغیر می باشد ؛ از این رو افراد در این رابطه باید نظر جراح معالج خود را جویا شوند.

آیا جراحی بینی استخوانی دردناک است ؟

برخلاف تصورات عامه مردم ، این عمل روشی ایمن جهت تغییر شکل فرم ظاهری بینی بوده و دردناک نمی باشد ؛ در حین عمل بینی استخوانی که فرد بیهوش بوده و دردی را احساس نمی کند ؛ در صورت وجود احساس درد پس از رفع اثر داروی بیهوشی نیز با مصرف مسکن می توان آن را کنترل و برطرف کرد ؛ لازم به ذکر است که تا به حال هیچ گونه شکایتی در رابطه با درد ناشی از جراحی زیبایی بینی استخوانی ، دریافت نشده است.

لازم به تذکر است مصرف مسکن در دوران نقاهت جراحی بینی استخوانی ، نیاز به اجازه پزشک دارد ؛ بنابراین پیش از مصرف آن نظر پزشک معالج خود را جویا شوید.

آیا انجام عمل بینی استخوانی ، محدودیت سنی دارد ؟

بله ، افرادی که قصد انجام این جراحی را دارند ، باید پس از اتمام سن بلوغ اقدام به انجام آن نمایند.


0 0 آرا
امتیاز دهی
ثبت نام
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

دکتر سیما ندافی

اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چاپ صفحه