جراحی بینی فانتزی

از جراحی بینی فانتزی چه می دانید ؟ یکی از انواع جراحی های زیبایی که امروزه طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده عمل کردن بینی می باشد. نتیجه جراحی بینی با توجه به سلیقه بیمار و نوع بینی معمولاً فانتزی یا طبیعی می باشد که ما در این مقاله از دکتر سیما ندافی ، یکی از بهترین جراحان بینی در شهر کرج قصد داریم اطلاعاتی را در رابطه با عمل بینی فانتزی در اختیار شما قرار دهیم.

 

جراحی بینی فانتزی

نکاتی در رابطه با جراحی بینی فانتزی

با توجه به ویژگی های بینی فانتزی که در آن بینی سربالا ، کوچک و قوس دارد این فرم از بینی برای خانم ها که صورت آن ها ظریف و کوچک می باشد مناسب تر از آقایان می باشد. همچنین باید توجه داشته باشید که بینی فانتزی برای افرادی که صورت آن ها بزرگ بوده و اجزای صورت شان درشت می باشد به هیچ وجه مناسب نیست.

بینی های گوشتی را به دلیل ضخیم بودن پوست آن ها نمی توان به فرم فانتزی جراحی نمود ، زیرا امکان بالا رفتن نوک بینی و کوچک شدن بیش از حد در این نوع از بینی ها وجود ندارد و مدل بینی طبیعی برای بینی های گوشتی مناسب تر است. افرادی که بینی آن ها پوست نازکی داشته و غضروف های بینی شان ضخیم و مستحکم می باشد، کاندیدای عمل بینی فانتزی هستند.

افراد پیش از انجام جراحی بینی فانتزی باید تمام جوانب را سنجیده و سپس اقدام به انجام جراحی بینی نمایند زیرا در صورت پشیمانی ، انجام جراحی بینی ترمیمی به دلیل کوچک بودن بیش از حد بینی بسیار دشوار و سخت خواهد بود.

بینی نیمه فانتزی

بعضاً با متقاضیانی مواجه هستیم که خواستار جراحی بینی خود به فرم فانتزی هستند اما تمام ویژگی های آن را نمی خواهند. به طور مثال برخی از افراد فقط خواستار ایجاد قوس بر روی بینی بوده و نمی خواهند بینی شان خیلی کوچک شود. در واقع عمل بینی نیمه فانتزی ، تلفیقی از ویژگی های فرم طبیعی و فانتزی می باشد و برای افرادی مناسب است که نمی خواهند بینی شان بیش از حد فانتزی یا طبیعی شود. در صورتی که خواستار این فرم از بینی هستید با انجام تحقیقات لازم بهترین جراح بینی کرج را انتخاب نمایید.

اقدامات قبل از جراحی بینی فانتزی

  1. انتخاب یک جراح بینی فانتزی خوب در کرج
  2. متوقف کردن استعمال دخانیات و عدم مصرف داروهایی مانند وارفارین به مدت 2 هفته پیش از جراحی بینی
  3. مطلع نمودن جراح بینی از ابتلا به بیماری های مزمن، مصرف داروهای خاص همچون قرص های ضد بارداری، داروی راکوتان و داشتن حساسیت های دارویی
  4. انجام آزمایشات و عکسبرداری های لازم
  5. قطع مصرف ویتامین E به مدت دو هفته قبل از عمل بینی
  6. و غیره.

در صورت تمایل برای آگاهی کامل از اقدامات پیش از عمل بینی می توانید به مقاله های دیگر موجود در سایت دکتر سیما ندافی مراجعه نمایید.

مراقبت های بعد از عمل بینی

  • گرما ، یکی از عواملی است که سبب تشدید تورم و کبودی های پس از جراحی بینی می شود ؛ به همین علت به افرادی که عمل زیبایی بینی انجام داده اند ، توصیه می شود تا مدتی از قرار گیری در برابر نور مستقیم خورشید خودداری کنند.
  • بهتر است بیماران تا مدتی پس از جراحی زیبایی بینی ، جهت جلوگیری از وارد شدن ضربه و فشار به بینی لباس های آزاد و دکمه دار به تن کنند.
  • بیماران پس از گذشت 7 الی 10 روز از جراحی زیبایی بینی ، می توانند به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند اما آن ها باید تا مدتی از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنند.
  • فین کردن پس از جراحی بینی فانتزی ، باعث شروع خونریزی می شود ؛ به همین علت بیماران باید تا مدتی بعد از عمل بینی از فین کردن پرهیز کنند.
  • افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند ، باید تا مدتی با دهان باز عطسه و سرفه کنند.
  • افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند ، باید از وارد کردن هر گونه وسایل همچون گوش پاکن و غیره به درون بینی خود پرهیز کنند.
  • توصیه می شود بیماران پس از جراحی بینی ، به وفور آب میل کنند.
  • افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند ، باید از رفتن به مکان های شلوغ که امکان وارد شدن ضربه به بینی وجود دارد ، خودداری کنند.

نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی

خوابیدن بر روی شکم و پهلو باعث وارد شدن فشار به بینی می شود ، به همین علت جراح زیبایی بینی به بیماران توصیه می کند تا مدتی به پشت و به شکل طاق باز بخوابند. از دیگر مواردی که بیماران در حین استراحت و خواب باید رعایت کنند این نکته می باشد که سر خود را در مکانی بالاتر از بدن خود قرار دهند آن ها به منظور انجام این کار می توانند در زیر سر خود دو بالش قرار دهند ؛ انجام این کار به کاهش تورم و کبودی ناشی از جراحی بینی نیز کمک خواهد کرد.

 

 

استحمام پس از عمل بینی

شستشوی گردن به پایین در هر زمان پس از جراحی بینی فانتزی ، ایرادی ندارد اما بیماران باید توجه کنند که تا مدتی نمی توانند سر خود را بشویند چرا که گچ یا قالب بر روی بینی به هیچ وجه نباید خیس شود. لازم به ذکر است که بیماران باید از ماندن طولانی مدت در حمام خودداری کنند. در هر حال توصیه می شود بیماران مراقب خطر سرما خوردگی باشند و تا حد امکان از شستشوی بدن بپرهیزند.

مصرف سیگار ، الکل و قلیان بعد از جراحی بینی

سیگار و الکل دو عاملی هستند که مصرف آن ها پس از جراحی زیبایی بینی سبب افزایش تورم و کبودی شده و بدین ترتیب سبب افزایش دوره نقاهت عمل بینی می شود لازم به ذکر است در بسیاری از مواقع جراح بینی به بیماران توصیه اکید می کند که حتی در معرض دود سیگار نیز قرار نگیرند ، چرا که سموم موجود در دود سیگار سبب افزایش دوره بهبودی زخم ها می شود.

مصرف دارو بعد از عمل بینی

بهترین جراح بینی کرج برای بیماران یک سری دارو تجویز می کند که مصرف به موقع و مرتب آن ها بسیار حائز اهمیت می باشد. مصرف برخی از داروها هم چون اسپرین و داروهایی که باعث رقیق شدن خون می شود و ویتامین E و راکوتان و قرص های ضد بارداری قبل از عمل خود داری نمایند.

راکوتان از ۶ ماه قبل تا ۳ ماه بعد از جراحی بینی ممنوع است.

افرادی که جراحی بینی فانتزی نجام داده اند ، در صورت احساس درد پس از اجازه از پزشک معالج خود می توانند مسکن مصرف کنند.

ورزش بعد از جراحی بینی

بیماران پس از اتمام دوره نقاهت جراحی زیبایی بینی می توانند به انجام ورزش های سبک که احتمال اصابت ضربه و فشار به صورت و بینی در آن ها وجود ندارد ، بپردازند اما آن ها تا مدتی از انجام برخی از ورزش ها هم چون شنا و بدنسازی به مدت 3 ماه بعد از عمل بینی منع می شوند.

رفع تورم و کبوی پس از عمل بینی

بروز تورم و کبودی پس از هر عمل بینی از جمله جراحی بینی فانتزی ، مسئله ای طبیعی بوده و تمامی بیماران را درگیر می کند ؛ لازم به ذکر است که این موضوع نگران کننده نیست چرا که با رعایت مراقبت و نکات جراحی بینی سریعا از بین می رود. استفاده از کمپرس یخ تاثیر به سزایی در کاهش تورم و کبودی ناشی از جراحی زیبایی بینی دارد اما بیماران باید دقت کنند که کمپرس یخ را بر روی بینی خود قرار ندهند بلکه باید آن را با یک لایه نازک گاز یا دستمال بر روی چشم ها قرار دهند. مصرف آب آناناس و آب کرفس نیز سبب کاهش تورم و کبودی های ناشی از جراحی بینی می شود.

رژیم غذایی بعد از جراحی بینی

توصیه می شود هنگامی که بیماران به هوش آمدند ، رژیم غذایی خود را با مواد غذایی نرم و آبکی هم چون آب میوه ، فرنی ، شیر برنج و از این قبیل موارد شروع کنند و حداقل تا چند روز این روند را ادامه دهند. توصیه می شود افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند ، تا مدتی نمک و ادویه را در رژیم غذایی خود به حداقل برسانند ؛ چرا که این موارد سبب تشدید تورم می شوند.

تفاوت جراحی بینی فانتزی و طبیعی

حالا بهترین زمان برای اصلاح غلط مصطلح بینی فانتزی و غیر فانتزی است . در واقع عمل زیبایی بینی یعنی اصلاح اشکالات بینی تا هر جا که بینی به جراح راه بدهد که اولا کارش را که نفس کشیدن است درست انجام بدهد و ثانیا با صورت فرد متناسب باشد .

پس تناسب مهمترین نکته در اعمال جراحی و اقدامات جوانسازی و زیبایی صورت و زیبایی بینی میباشد . با این تعریف یعنی اگر به صورت یک فرد بینی قوس دار نمیاید یعنی نچرال چهره ان شخص بینی با پشت صاف است و اگر بینی قوس دار در صورتی زیبا باشد یعنی نچرال چهره ان فرد بینی با قوس میباشد .از این توضیحات مشخص میگردد که هم بینی با پشت صاف و هم بینی قوس دار هر دو جزو نتایج یک جراحی رینو پلاستی با تکنیک « نچرال استاتیک » میباشند.

قطعا یک جراح بینی خوب و با تجربه در کرج  با ارزیابی کل چهره و تعیین نوع بینی یعنی استخوانی یا گوشتی بودن ، کج و غیر قرینه بودن اعضای ان ، بلند بودن پشت لب و نوع زاویه ی بینی با پیشانی و ابعاد چهره و قد بیمار و البته خواسته های متقاضی عمل زیبایی بینی ،شما را به درستی راهنمایی میکند که مناسبترین مدل برای چهره شما چیست و علت را به طور کامل خدمتتان توضیح خواهد داد .

بینی عروسکی چیست ؟

به بینی های بسیار قوس دار، کوچک و بسیار سر بالا ، اصطلاحا بینی عروسکی میگویند . در اینگونه بینی ها به علت از دست رفتن حجم زیادی از بافت بینی ،غالبا ‌اشکال تنفسی وجود دارد و تنفس افراد با بینی عروسکی بسیار صدادار بوده و غالبا لبهای خشک و ترک خورده دارند .

0 0 آرا
امتیاز دهی
ثبت نام
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

دکتر سیما ندافی

اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چاپ صفحه